یک شهروند نکایی با انتقاد از ضعف نظارت بر مطب های خصوصی دندانپزشکی می گوید: برای کشیدن دندان شماره 6 قسمت بالایی به چند دندانپزشک مراجعه کرده بودم که هر یک یک نرخ را مطرح کرده بودند.

 

dandanpezeshki64

مشخص نبودن تعرفه از یکسو و ضعف نظارت دست به دست هم داده تا بازار دندانپزشکان در مازندران سکه شود و کسی در این بازار سیاه پاسخگوی حق تضییع شده شهروندان نیست.

 

 

به گزارش شرق پرس، به نقل از مهر ” تعرفه نداریم، تعرفه جدید به ما داده نشده است، تعرفه را برای چه می خواهید، هرجایی که تعرفه دارد از همانجا خدمات بگیرید”، غالب پاسخ هایی است که از سوی متولیان مراکز و مطب های دندانپزشکی در مازندران به متقاضیان این نوع خدمات، داده می شود.

 

 

نصب نبودن تعرفه و عدم عرضه آن در مطب های دندانپزشکی درحالیست که پیگیری های دو هفته ای  برای دریافت تعرفه از رئیس بخش دندانپزشکی علوم پزشکی مازندران نیز به نتیجه ای نرسیده است و وقتی مسئولان از ارائه تعرفه خوداری می کنند، دندانپزشکان جای خود دارند.

 

 

همچنین در حال حاضر سیستم نوبت دهی مراکز تامین اجتماعی در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی از طریق سامانه انجام می شود که تلاش دو هفته ای برخی از شهروندان برای دریافت نوبت از طریق این سامانه نتیجه بخش نبوده است.

 

 

کمبود مراکز و کلینیک های تخصصی و دولتی دندانپزشکی در مناطق مختلف مازندران، عدم ارائه خدمات تخصصی در بیمارستانها از سوی دندانپزشک و تقاضای آنان از بیماران برای مراجعه به مطلب هایشان از دیگر مشکلاتی است که مازندرانیها با آن روبرو هستند.

 

 

یک شهروند نکایی با انتقاد از ضعف نظارت بر مطب های خصوصی دندانپزشکی می گوید: برای کشیدن دندان شماره ۶ قسمت بالایی به چند دندانپزشک مراجعه کرده بودم که هر یک یک نرخ را مطرح کرده بودند.

 

 

زینب حسینی با بیان اینکه این نرخ ها از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در نوسان بود، بیان داشت: وقتی از مسئولان دندانپزشکی درخواست تعرفه کرده بودم، با بیان اینکه، تعرفه نداریم، از عرضه آن خودداری کرده بودند.

 

 

یک شهروند ساروی نیز با بیان اینکه، نرخ های پیشنهادی از سوی دندانپزشکان غیرمتعارف است، اظهار داشت: برای ترمیم یکی دندان و عصب کشی آن بیش از ۶۰۰ هزار تومان درخواست شده و در پاسخ به اعتراضم، از ارائه خدمات به من خوداری کرده اند.

 

 

محمد امینی با بیان اینکه سیستم نوبت دهی کلینیک دندانپزشکی نیز بسیار سخت است، یادآور شد: برخی از پزشکان تقاضا دارند تا برای خدمات بهتر به مطب هایشان مراجعه داشته باشیم.

 

 

وی خواهان نظارت بیشتر و پاسخگویی متولیان امر بهداشت و درمان برای رسیدگی به مشکلات مردم در این حوزه شد.

 

 

یک شهروند مازندرانی با بیان اینکه، قریب به اتفاق مطب های دندانپزشکی منطقه فاقد تعرفه هستند، افزود: وقتی از یک مطب تقاضای تعرفه کرده بودم، منشی مطب مرا به بیرون هدایت کرد.

 

 

فرشته محسنی با بیان اینکه، سیستم نوبت دهی بیمارستان تامین اجتماعی شهر از طریق سامانه است، اظهار داشت: تلاش دو هفته ایم برای دریافت نوبت نتیجه بخش نبوده است زیرا هر روز به کمتر از ۳۰ نفر در درمانگاه خدمات دندانپزشکی داده می شود.

 

 

وی یکسان نبودن نرخ تعرفه ها را از جمله مشکلات اشاره کرد و گفت: برای عصب کشی و ترمیم دندان شماره ۷ به چند مرکز خصوصی که مراجعه کرده بودم، سه نوع نرخ از ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان ارائه کردند و وقتی خواستم تعرفه ارائه دهند، گفتند بروید به جایی که تعرفه داشته باشند.

 

 

وی با بیان اینکه دندانپزشکان خصوصی از ارائه رسید و قبض پراخت وجه به بیمار خوداری می کنند، خواهان نظارت بیشتر بر فعالیت این بخش شد.

 

 

اظهارات ضد و نقیض متولی بخش دندانپزشکی

شریعت زاده رئیس اداره دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در پیگیری هایی درباره تعرفه های دندانپزشکی گفت: تعرفه دندانپزشکی وجود دارد و مطب ها ملزم به ارائه تعرفه هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه نرخ تعرفه خدمات دندانپزشکی مشخص شده است، گفت: دندانپزشکان موظف به ارائه آن به متقاضیان هستند.

 

 

این گفته های شریعت زاده در حالیست که بدنبال درخواست خبرنگار مهر از وی برای ارائه لیست تعرفه های دندانپزشکی، عنوان کرد: تعرفه خاصی نداریم و نمی توانم لیست ریز خدمات دندانپزشکی را در اختیار قرار دهیم.

 

 

وی در پاسخ به اینکه چرا داندانپزشکان تعرفه را به متقاضیان ارائه نمی دهند و بیمار برای پیگیری این موضوع به کجا باید مراجعه کند، عنوان کرد: اگر در خصوص اختلاف قیمت و شکایت دارید باید طرح شکایت شود تا پیگیری کنیم.

 

 

نظارت بیشتر بر فعالیت مراکز دندانپزشکی از اعمال سلیقه و تعرفه های غیرمتعارف پیشگیری کرده و سبب رضایتمندی بیشتر شهروندان خواهد شد.