سردار سعادتی در واکنش به اخباری مبنی بر تائید شدن کاندیدای ردصلاحیت شده شورای شهر گفت : مباحثی که از سوی این افراد مطرح شد تصمیم و مصوبه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نیست ...

شرق پرس : رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران گفت: وزیر کشور اخیرا در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی دغدغه‌هایی پیرامون ضرورت مشارکت حداکثری، شیوه بررسی صلاحیت‌ها و حفظ حقوق کاندیدا و مردم مطرح کردند که آقای قالیباف نیز بر این موارد تاکید داشتند.

مهدی سعادتی افزود: پس از این دیدار مصاحبه‌هایی از برخی افراد در خصوص امعان نظر هیات نظارت بر انتخابات در بررسی صلاحیت افراد و امکان تایید صلاحیت برخی افراد رد صلاحیت شده منتشر شد که فقط بخشی از صحبت‌های وزیر کشور بود.

او ادامه داد: مباحثی که از سوی این افراد مطرح شد تصمیم و مصوبه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نبود و اطلاعیه رسمی از سوی استان‌ها و کشور نیز در این خصوص صادر شده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران گفت: هیات مرکزی انتخابات در کشور و استان با رعایت کامل حقوق شهروندان و کاندیدا‌ها از ابتدای شروع فعالیت به صورت مکرر به بررسی دقیق و مستند صلاحیت داوطلبان پرداخته و این موارد را نیز به همه عوامل گوشزد کرده است.

سعادتی افزود: در حالیکه بررسی صلاحیت نامزد‌ها هنوز تمام نشده و کار‌ها با فشردگی و دقت خوبی در حال انجام است متاسفانه برخی آمار‌ها از تعداد رد صلاحیت‌ها با هدف مخشوش کردن شرایط ارائه شد.

او با بیان اینکه قانون رکن اول و اساسی در بررسی صلاحیت کاندید‌ها است، گفت: هیات نظارت بر انتخابات پنج اصل مهم اجرای قانون، اجرای عدالت، رعایت حقوق شهروندان، رعایت حقوق نظام و توجه به استعلام‌های پنجگانه را ملاک کار خود قرار داده و صلاحیت همه کاندیدا‌ها با توجه به این ۵ اصل بررسی شده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران افزود: برخی‌ها می‌گویند رد صلاحیت‌ها درصد مشارکت مردم در انتخابات را پایین می‌آورد، اما هیات نظارت با تمام قدرت و مطابق قانون وظایف خود را انجام می‌دهد.

سعادتی گفت: هیات نظارت بر انتخابات مطابق مواد ۵۰، ۵۱، ۵۳ و ۵۵ قانون شورا‌ها تنها مرجع نظارتی انتخابات شورا‌ها است و در تصمیمات خود هم استقلال دارد.

او با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌های شهر تقریبا تمام شده و بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شورای روستا‌ها نیز از دیروز جمعه هفدهم اردیبهشت آغاز شده است، ادامه داد: تلاش شده است تا با همدلی و دقت نظر همه نهاد‌های نظارتی و دستگاه‌ها علاوه بر برگزاری انتخابات باشکوه شرایط برای حضور افرادی سالم و جلوگیری از حوادث تلخ گذشته فراهم شود.

 

 

 

 

 

صداوسیما