برخلاف کشور میزبان امارت, که ظاهرا چندان علاقه به درخشش ایرانی ها ندارد، رسانه های عراقی و قطری حسابی هوای تیم ایران را در رسانه هایشان داشته اند

شرق پرس : جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در شرایطی برگزار می شود که ایران و عربستان همچون گذشته منازعات سیاسی شدیدی با یکدیگر دارند. علاوه بر ایران، کشور قطر نیز از چند سال گذشته با عربستان جدل داشته است.

در جبهه ایران علاوه بر قطر، می توان کشورهایی نظیر سوریه، یمن و عراق را دید. آن طرف امارات متحده عربی مهم ترین یار عربستان است. در این بین باید بررسی کرد و دید که آیا نظر فوتبال دوستان این کشورها نیز مطابق با اتفاقات سیاسی است یا خیر؟

برخلاف کشور میزبان، رسانه های عراقی و قطری حسابی هوای تیم ایران را در روزنامه های شان داشته اند. به طور مثال روزنامه استاد الدوحه قطر در شماره امروزش به آقای گلی علی دایی، بهتاش فریبا و حسین کلانی در تاریخ جام ملت ها اشاره کرد و همچنین نقل قولی از کی روش را در صفحات نخستین به چاپ رساند. علاوه بر این استاد الدوحه به بررسی تاریخچه بازی های ایران و کره جنوبی پرداخت و این مسابقه را یکی از پرتکرارترین بازی های جام ملت ها دانست.

علاوه بر آن، در برنامه های ورزشی تلویزیون هایی چون الکاس قطر نیز می توان روابط دوستانه با ایران را مشاهده کرد؛ جایی که علاوه بر خط مشی این رسانه، میهمان ها نیز در پیش بینی های خود اغلب ایران را به عنوان یکی از فینالیست ها یا حتی تیم قهرمان معرفی می کنند./تابناک