جلسه شورای شهر نکا بمنظور بررسی استعفای شهردار این شهر با غیبت برخی از اعضای شورا لغو شد

به گزارش شرق پرس, پذیرش یا عدم پذیرش استعفای دکتر احمدی شهردار نکا, محل اختلاف اعضای شورای شهر نکا شده است. به طوریکه در این هفته دو جلسه شورای شهر با غیبت سه عضو مخالف برجریان افتادن استعفای شهردار, لغو شد.

از سویی غلام آرست رئیس شورای شهر نکا در واکنش به غیبت تاکتیکی سه عضو شورای شهر گفت: این اعضا در قالب نامه‌ای نیز دلایل عدم وجاهت قانونی و چرایی عدم حضور خود را اعلام کردند که طبق قانون، دستور و نوع جلسه مبنی بر عادی و یا فوق‌العاده بودن بر عهده رئیس شورا است و منشی تنها وظیفه تهیه و تنظیم دستور جلسات براساس پیشنهادهای واصله و پیشنهاد آن به ریاست شورا برای تعیین وقت و دستور جلسات را بر عهده دارد. وی تاکید کرد؛ عدم انجام وظیفه از سوی منشی خللی در تشکیل جلسات ایجاد نخواهد کرد.

رئیس شورای شهر در ادامه گفت:  عدم انجام مسئولیت برخی اعضاء به دلایل موجه و غیرموجه نباید سبب ایجاد خلل در روند انجام وظایف نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شود.

وی افزود؛ بر اساس قانون, عدم انجام وظیفه یکی از اعضا, الزامی بر لغو جلسه نخواهد بود.

آرست در پایان اظهار داشت؛ جلسه روز دوشنبه شورای شهر نکا قانونی و  غیبت سه نفر از اعضای شورا نیز غیرقانونی بوده است. البته دلایل دیگری که از سوی اعضای غائب شورای شهر نکا ذکر شد نیز وجاهت قانونی ندارد.

لازم به ذکر است؛ مخالفین بررسی استعفای شهردار نکا اعتقاد دارند, استعفای دکتر احمدی که یک ماه قبل از بررسی به ریاست شورا داده شد بدون هماهنگی و اطلاع و حتی در غیاب شهردار و یکی از اعضای شورا که در همان زمان برای پیگیری مطالبات شهرداری در سازمان برنامه و بودجه استان حضور داشتند مطرح شد و پس از آن کمیته انطباق شهرستان نکا ماهیت این جلسه را دارای مشکل دانسته و مصوبه تائید استعفای شهردار توسط شورای شهر را رد کردند.