برگزاری جشنواره گل محمدی تاثیر خوبی در افزایش برداشت 200 هکتار از اراضی منطقه دودانگه ساری داشت و اشتغال 400 نفر را بهمراه داشت

شرق پرس : اسماعیل خورشیدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: چهارمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی همزمان با پایان ماه مبارک رمضان به مدت سه روز در دودانگه ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: کشت گل‌محمدی از ۵ هکتار در سال ۹۱ آغاز شد و در حال حاضر به ۲۰۰ هکتار رسید.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی در دودانگه بعد از نخستین جشنواره در سال ۹۵ در روستای کلیج‌کلا، اضافه کرد: با همت کشاورزان منطقه سطح زیرکشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری به ۲۰۰ هکتار رسید.

خورشیدی با بیان اینکه دستگاه گلاب‌گیری یک تنی توسط شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه خریداری شد، تصریح کرد: از اقدامات دیگر این شرکت تعاونی خریداری زمینی به مساحت ۲هزار متر از شهرک صنعتی دودانگه و دریافت جواز تاسیس کارخانه بوده است.

وی با اعلام اینکه شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه طی این سال‌ها خدمات خوبی به کشاورزان ارائه داد به‌ طوری‌ که حتی برای خرید یک کیلو گل نیز حضور یافته و با انجام فرآوری گلاب را به کشاورزان تحویل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری تصریح کرد: کشت گل‌محمدی تاثیر بسزایی در جلوگیری از مهاجرت جوانان داشت به‌طوری‌که درحال حاضر برداشت گل‌محمدی در ۲۰۰ هکتار از اراضی ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

خورشیدی با بیان اینکه برداشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری طی روزهای آینده آغاز می‌شود، افزود: حتی گلچین کم نداریم و نیاز به نیروی کار داریم.

وی در پایان گفت: برای بهره‌برداری کارخانه گلاب‌گیری در منطقه دودانگه ساری باتوجه به نداشتن سرمایه نیاز به سرمایه‌گذار داریم که در این زمینه از سرمایه‌گذاران دعوت به عمل می‌آید.