معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران درخصوص اتفاقات و درگیری در سلمانشهر اظهار کرد؛ تنش آفرینی و تیراندازی افراد نقابدار به سمت پلیس موجب اغاز حوادث بعدی شد ...

شرق مازندران : درگیری ملکی در روستای دانیال سلمانشهر موجب مرگ دو نفر و مجروح شدن چند نفر گردید.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران گفت:برخی افراد نقابدار که از اهالی‌روستای دانیال نبودند با هدف ایجاد التهاب و اغتشاش بر آتش این درگیری‌تاریخی دمیدند.
سلگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه این درگیری یک ریشه قدیمی دارد، گفت: امروز در برخی خبر‌ها گفته شد که طرف دعوا یک نهاد دولتی بود، اما اینگونه نبود بلکه طرف دعوا یک شخص بود که وقف خاص دارد.

 

او افزود: این فرد در راستای تثبیت مالکیت خود کانکسی در این زمین قرار می‌دهد که ما این اقدام را تایید یا رد نمی‌کنیم و باید بررسی شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: افرادی در اعتراض به این اقدام در روستای دانیال حضور پیدا می‌کنند و یکی دو نفر مردم را برای ایجاد یک آنارشی و به هم ریختگی تحریک می‌کنند.

 

سلگی گفت: برخی افراد نقابدار که از اهالی روستا نبودند برای اینکه برای رسانه‌های معاند خوراک تامین کنند وارد این نزاع می‌شوند و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این افراد مست هم بودند.

 

او با بیان اینکه بررسی‌های دقیقتر از این ماجرا توسط دستگاه‌های امنیتی در حال انجام است، گفت: این افراد کسانی بودند که هیچ نفعی در روستا نداشتند بلکه نفع آنان ایجاد ناامنی در منطقه بود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: این افراد و برخی از اهالی روستا به خودروی نیروی انتطامی حمله می‌کنند و نزاعی را شکل می‌دهند که دو نفر در جریان آن کشته می‌شوند.

 

سلگی با بیان اینکه نزاع بر سر زمین‌های این روستا به قبل از انقلاب بر می‌گردد، گفت: پرونده واگذاری این زمین‌ها مربوط به دوران قبل از انقلاب بود و اینگونه که برخی‌ها اعلام کردند این زمین‌ها توسط نهاد‌های حکومتی واگذار شده است کذب محض است.

 

او افزود: رسانه‌ها امروز بیش از هزار محتوای جعلی در خصوص روستای دانیال و با هدف ایجاد التهابات و دمیدن اغتشاشات تولید کردند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه کمیته ویژه حقیقت یاب با دستور استاندار تشکیل شده است، ادامه داد: بررسی موشکافانه این موضوع در دستور کار نهاد‌های امنیتی استان قرار گرفته است.

 

سلگی گفت: اگر در بررسی به افرادی برخورد کنیم که در این ماجرا مردم را تحریک کردند یا دستگاه‌هایی قصوری داشتند حتما با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

 

تیراندازی مشکوک به سمت خودرو پلیس در سلمانشهر

 

سرهنگ مصطفی بابایی فرمانده انتظامی عباس آباد سرهنگ “مصطفی بابایی” درباره درگیری تعدادی از اهالی روستای دانیال سلمانشهر با متولی موقوفه ملکی دانیال که به فوت دو نفر منجر شده است گفت: در پی ایجاد سه حریق عمدی در کانکس نگهبانی و منزل هیئت امنای دفتر موقوفه “دانیال” در منطقه “سلمانشهر” و مراجعه نماینده حقوقی دفتر موقوفه به پلیس، مراتب در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: با عنایت به وجود اختلافات ملکی در این منطقه از سوی اهالی روستا بر سر موقوفه فوق، مأموران با هماهنگی و دستور قضائی سریعاً به منطقه موردنظر اعزام شدند. پس از حضور مأموران در منطقه تعدادی از افراد روستا که در یکی از املاک مورد اختلاف تجمع کرده بودند ضمن سنگ‌پراکنی و تیراندازی با سلاح غیرمجاز به سمت مأموران حمله‌ور شدند و اقدام به تخریب ۴ دستگاه خودروی پلیس و خودروی نماینده اوقاف کردند.

 

بابایی افزود: مأموران برای کنترل اوضاع ضمن دعوت تجمع‌کنندگان به آرامش بدلیل عدم توجه برخی از متصرفان و اقدامات آنان به ناچار با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که منجر به مصدومیت ۵ نفر از این افراد شد.

 

وی افزود: در پی بروز این حادثه با حضور عوامل اورژانس مصدومان سریعاً به مرکز درمانی منتقل شدند که متأسفانه دو نفر از افراد فوت کردند.

 

بابایی از دستور ویژه فرمانده انتظامی استان مازندران برای پیگیری و رسیدگی به موضوع تا برقراری نظم و امنیت کامل خبر داد.