مرد جوانی که به واسطه تصاویر خصوصی یک دختر بابلسری از وی اخاذی می کرد، با اقدامات پلیسی دستگیر شد ...

شرق مازندران : سرهنگ سید جعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: در پی مراجعه دختر جوانی به پلیس فتا بابلسر مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و اخاذی از وی، بلافاصله رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: طی تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد که وی مدتی قبل در یک شبکه اجتماعی ضمن آشنایی با فردی که به ظاهر قصد ازدواج با او را داشته اقدام به ارسال تعدادی از تصاویر خصوصی برای وی می‌کند که پس از دریافت تصاویر، متهم به یک باره تغییر رفتار داده و قربانی را تهدید به انتشار تصاویر و اطلاعات شاکی در فضای مجازی می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: ماموران پلیس فتا این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی، متهم را که از ساکنین شهرستان همجوار بوده را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی را دستگیری و تحویل مراجع قضائی دادند.

او افزود: متهم در بازجوئی خود اعتراف کرد که با عضویت در گرو‌های مختلف، اعتماد دختران نوجوان را جلب و با دسترسی به تصاویر خصوصی با ایجاد مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی آنان، اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کرد که در این خصوص به ۲۰ فقره اخاذی در شهر‌های مختلف اعتراف کرد.

سرهنگ افضلی گفت:کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص نوجوانان نسبت به ارتباط با افراد ناشناس به ظاهر موجه و همچنین نگهداری تصاویر و ‏فیلم‌های خصوصی خود دقت بیشتری داشته باشند، نگذارند تصاویر خصوصی آن‌ها در اختیار دیگران باشد و به هیچ عنوان آن‌ها را در فضای مجازی برای ‏دیگران، حتی نزدیکان و بستگان خود ارسال نکنند، زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.