قهرمان پاراتراپ تیراندازی جهان گفت: مازندران در تیراندازی تراپ به دلیل نزدیکی این رشته به شکار در طبیعت با تفنگ شاتکان، فعال‌ترین ورزشکاران و تیراندازان را دارد که می بایست توجه بیشتری به آنها و این رشته شود.

شرق مازندران : عبدالرضا توسلی خواه دارنده مدال طلای جام جهانی تیراندازی پاراتراپ ۲۰۱۷ ایتالیا، مدال برنز جام جهانی ٢٠٢١ امارات، کسب مدال طلای جام جهانی کره جنوبی ۲۰۲۲ و همچنین مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۲۲ مجددا در کشور امارات که اصالتا اهل شهرستان محمود آباد است در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به اینکه ۱۱ سال است در رشته تراپ المپیک فعالیت دارد، اظهار کرد: براساس تقویم مسابقات جهانی در خرداد ماه به مسابقات قهرمانی جهان (گرانادا-اسپانیا) اعزام می‌شوم، هر چند سال ۲۰۲۴ با توجه به اینکه سال المپیک است شاید شاهد فشردگی و پیچیدگی برنامه مسابقات باشیم.

وی افزود: در ایران تنها ورزشکار دارای معلولیت هستم که در رشته تراپ فعالیت دارم لذا سه دسته از تیراندازان نشسته، ایستاده یک دست و ایستاده دو دست در سه سبک رایج این رشته از تیراندازی برای معلولان وجود دارد و این فرصت ایجاد شد که افراد بیشتری از کشورمان با کلاس‌بندی و تشخیص فدراسیون جهانی بتوانند جذب شوند و در رقابت‌های سراسر جهان شرکت کنند.

مازندران در تیراندازی اهداف پروازی در زمره سطوح بالای کشور است

این قهرمان تیراندازی جهان افزود: به‌رغم معلولیتی که دارم ناچارا به دلیل کمبود تیراندازان معلول در رشته پاراتراپ در کشور با تیراندازان سالم رقابت می‌کنم و حتی چندین بار به مدال طلا و نقره و برنز هم در بین آنها دست پیدا کرده‌ام.

توسلی خواه تصریح کرد: مازندران در تیراندازی تراپ به دلیل نزدیکی این رشته به شکار در طبیعت با تفنگ شاتکان، فعال‌ترین ورزشکاران و تیراندازان را دارد که می بایست توجه بیشتری به آنها و این رشته شود.

او توضیح داد: در تیراندازی هیچ آیین نامه‌ای وجود ندارد که معلولین با افراد سالم نتوانند باهم رقابت کنند، به همین منظور آزادانه رقیب ورزشی هم می‌شوند.

توسلی خواه اظهار کرد: برای حضور قدرتمند در مسابقات المپیک و کسب سهمیه و مدال، نیازمند بدنسازی مناسب و بودجه قابل توجه برای تهیه فشنگ، برخورداری از مربیان درجه یک داخلی و خارجی، تامین امکانات لازم برای برگزاری اردوی داخلی و خارجی، شرکت در مسابقات داخلی، جام جهانی و قهرمانی جهان با داشتن هدف و نقطه گذاری مشخص هستیم.

این قهرمان رشته تیراندازی با بیان اینکه، در مسابقات پاراتراپ ایتالیا که توانستم رکود جهان را برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ بشکنم و همچنان این رکورد نیز در اختیار خودم قرار دارد، یادآور شد: کسب این مقام موجب تغییر نگاه بیشتر مسئولین به بنده شد و بخشی از هزینه های تورنمنت‌ها توسط مسئولین تامین و این رشته بیشتر مورد توجه قرار گرفت، چرا که کسب این افتخارات در اهداف پروازی و پاراتراپ باعث ارتقای کلیت رنکینگ جهانی کشورمان در تمامی رشته های تیراندازی در همراهی با تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی شد.

وی تصریح کرد: در تمام ماده‌های تیراندازی، پاراتراپ توانست رنک کلی کشور را بالا بکشد بطوریکه در سال ۲۰۲۱ رتبه رنک دوم جهان بودم و در سال ۲۰۲۴ در جدول رنکینگ، پنجم جهان هستم.

 

عبدالرضا توسلی خواه : مازندران در تیراندازی اهداف پروازی در سطح بالای کشور است