دولت آمریکا در ادامه رفتارهای تبلیغاتی و عجیبش اینبار دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران را نیز به لیست بلند تحریم هایش اضافه کرد ...

شرق پرس : دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا در وب‌سایت خود در روز چهارشنبه ۹ مرداد / ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام کرد که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در فهرست تحریمی‌های آمریکا قرار گرفته است.

دلیل تحریم شدن محمدجواد ظریف این ذکر شده که او زیر فرمان رهبر انقلاب عمل می‌کند، که خود پیشتر از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است.

ظریف به تحریم خود واکنش نشان داد.

وی نوشت: دلیل تحریم من این است که سخنگوی اول ایران در سراسر دنیا هستم.

وزیر خارجه در این توئیت افزود که در خارج دارایی ندارد و تحریم روی او و خانواده‌اش تأثیری نخواهد گذاشت.

البته دکتر ظریف در این توئیت از آمریکا نیز به کنایه تشکر کرد که او را «تهدیدی برای دستور کار خود» می‌بینند.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای جواد ظریف را مجری دستورات شخص مقام معظم رهبری و سخنگوی ایران در فضای بین‌المللی خواند و گفت که او با استفاده از رسانه‌های آزاد در غرب تبلیغات سیاسی ایران را نشر می‌دهد.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا دکتر محمد ظریف به غیر از اینکه بازوی سیاسی رهبر انقلاب خوانده شده به سپاه قدس هم ارتباط داده شد و گفته شده که او با این نیروهای برون‌مرزی سپاه پاسداران هماهنگ عمل می‌کند.

 واشنگتن پست نیز نوشت: مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای در واکنش به تحریم ظریف گفت که ظریف در حمایت تهران از تروریسم!، شکنجه! و ماجراجویی‌های خارجی ایران! همدست بوده است.

وزیر خارجه آمریکا  گفت: وزارت امور خارجه ایران صرفاً بازوی دیپلماتیک جمهوری اسلامی نیست بلکه وسیله‌ای برای پیشبرد بسیاری از سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده است! . ظریف و وزارت امور خارجه‌ای که او اداره می‌کند، عامل مهمی در توانایی بخشیدن به سیاست‌های رهبری ایران در سرتاسر منطقه و سرتاسر جهان است.