از پنج شهید تفحص شده در خان طومان ، پیکر سه شهید مربوط به مازندران است و مردم شهیدپرور استان پس از 6 سال پیکرهای مطهر این شهدا را تشییع خواهند کرد

شرق مازندران : پس از تلاش‌های خستگی ناپذیر گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه سوریه، پیکرهای مطهر شهیدان «حاج رحیم کابلی، محمد امین کریمیان و مصطفی تاش موسی» تفحص و پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، شناسایی شده است و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام همزمان با تاسوعای حسینی در استان تشییع می‌شود.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شناسایی پیکر مطهر ۵ شهید مدافع حرم در خان‌طومان خبر داد. در متن اطلاعیه روابط عمومی آمده است:

هویت پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم «عبدالله اسکندری»، «رحیم کابلی»، «مصطفی تاش موسی»، «محمدامین کریمیان» و «عباس آسمیه» از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تایید شد و پیکرهای مطهر این شهدا به میهن اسلامی بازگشت.

شهدایی که سپاه از بازگشتشان به میهن خبر داده است بیش از ۶ سال مفقود بودند. سردار شهید عبدالله اسکندری که هشت سال از شهادت و مفقودی پیکرش می‌گذرد نخستین شهید ایرانی بود که تکفیری ها با بغض و کینه خود سر از پیکرش جدا کردند.

سه تن از این شهدا مربوط به استان مازندران هستند.

شهیدان کابلی، کریمیان و تاش موسی از شهدای مازندرانی مفقود بودند.

یکی از این شهدا یعنی روحانی شهید محمد امین کریمیان از رزمندگان ایرانی یگان فاطمیون بود که در کنار همرزمان افغانستانی خود به شهادت رسید. شهید عباس آسمیه اهل اسیتان البرز یکی از ۱۳ شهید مدافع حرم ایرانی است که در نبرد نفسگیر روز ۲۱ دی ماه ۱۳۹۴ به شهادت رسیدند.

گفته میشود پیکر شهدا پس از انتقال به مشهد مقدس در شهرهای مختلف تشییع خواه خواهد شدکه بر اساس اخرین اخبار مردم شرق مازندران مراسم وداع با شهید کابلی را در روز تاسوعا و در شهر بهشهر برگزار خواهند کرد.