پس از 8 روز بیم و امید, سرانجام کشتی نفتکش سانچی غرق شد تا پیکر دلاوران کشتیرانی را با خود به قعر دریا ببرد

 

 

به گزارش شرق پرس پس از گذشت یک هفته از وقوع سانحه برای نفتکش ایرانی سانچی و انفجار مهیب در آن که بر اثر بر خورد با یک کشتی باری در آب های چین رخ داد، همچنان خبرهای نا امید کننده از این کشتی مخابره می شود و امیدها برای نجات خدمه و یا خاموش کردن آتش آن از بین رفته است؛ برخی مقامات ایرانی و چینی نیز از  غرق شدن کامل این کشتی خبر می دهند.

 

 در پی برخورد کشتی نفتکش ایرانی با یک کشتی باری که روز  شنبه  در سواحل چین روی داد، یک نفتکش حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و ۲ بنگلادشی بودند، در معرض خطر جدی قرار گرفتند.

 

تراژدی کشتی سانچی هم پایان یافت

 

 رئیس سازمان بنادر و دریانوردی نیز با بیان اینکه سانچی از حالت شناور بودن خود خارج شده و در حال غرق شدن است، گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست.

 

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت کشتی نفتکش و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ امیدی برای یافتن پیکرهای مفقود شده دریانوردان وجود ندارد.

 

 محمد راستاد که در اتاق بحران شانگهای حضور دارد اعلام کرد: بنا برشواهد و قرائن موجود از جمله اظهارات خدمه کشتی اصابت کرده و آخرین اطلاعات دریافتی از کشتی های امداد رسان و یکی از فرماندهان کشتی های صیادی که در منطقه حضور داشت و همچنین فرمانده کل عملیات امداد چین و اظهارات کارشناسان، کارکنان نفتکش سانچی در ساعت اولیه در اثر شدت انفجار و گازهای متصاعد شده، متاسفانه عزیزان ما، همگی جان باختند.

 

وی اضافه کرد: تلاش ها برای اطفای حریق کشتی و ورود برای انتقال پیکرهای دریانوردان به رغم تلاش های انجام شده و آمادگی کامل تیم نجات برای ورود به نفتکش، به علت انفجار های پی در پی و گسترده میعانات گازی میسر نشد.