خانم اهل ساری با مراجعه به یک مرکز درمانی خصوصی تحت عمل جراحی ساده هیستروسکوپی قرار گرفت و متاسفانه جان خود را از دست داد...

شرق پرس:پس از انتشار خبر مرگ یک خانم در یکی از مراکز درمانی خصوصی، حداقل انتظار از روابط عمومی این دانشگاه بود که در مواقع اینگونه اطلاع رسانی صحیح و به موقعی انجام دهد.

اما با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی دیده می شود که هیچ خبر یا اطلاعی در این زمینه منتشر نشد!. البته این چندمین مورد است که با رواج شایعات در جامعه و بعنوان یک فعال رسانه ای منتظر یک واکنش و اطلاع رسانی به موقع و دقیق از سوی روابط عمومی دانشگاه بوده ام اما صدافسوس که بدلیل کم کاری و بی توجهی برخی از آقایان بسیاری از همین اخبار، سر از شبکه های ماهواره ای معاند در می آورند و تبدیل به خوراکی برای تخریب نظام مقدس می شوند.

متاسفانه در ماههای اخیر به هر دلیلی دیده می شود روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آن تکاپو و انگیزه اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها که رسالت اصلی آن واحد محسوب می شود را ندارد و اگر  غیر از اینست لطفا مسئولان این دستگاه حساس و عریض و طویل استنادات اطلاع رسانی به موقع و مناسب روابط عمومی خود (البته بغیر از جلسات داخلی و اخباری که شنیدن آن برای مخاطبان هیچ فضیلتی ندارد) را منتشر کنند تا ما نیز با رعایت اصول حرفه ای آنرا منتشر کنیم.

 منطقی است با توجه به شرح وظایف و مسئولیت های پیش بینی شده در مواقع اینگونه که جامعه منتظر دریافت اطلاعات صحیح از منابع موثق و معتبر است، روابط عمومی هر دستگاهی با ورود بموقع به چنین مسائل حاشیه سازی از ایجاد هزینه برای نظام جلوگیری کند.

 

ماجرای مرگ یک خانم در پی جراحی ساده در یک مرکز درمانی

اما در تازه ترین مورد، فارس از مرگ خانم ساروی در مرکز درمانی بخش خصوصی که تحت عمل جراحی ساده هیستروسکوپی قرار گرفته بود خبر داد. اما جزئیات این خبر تا کنون بصورت شفاف منتشر نشده است.

گفته می شود جسد این خانم نیز با رضایت خانواده متوفی دفن شده است.

 با توجه به توجه وظیفه قانونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبنی بر نظارت تکلیفی بر درمان مراکز خصوصی، انتظار است که متولیان دانشگاه پاسخگوی افکار عمومی در این ارتباط باشند.

 

تکمیلی / واکنش بیمارستان امیرمازندرانی به این خبر

 افشین معلم‌سواسری رئیس بیمارستان امیر مازندرانی شهرستان ساری که این اتفاق در این بیمارستان رخ داده بود در گفت‌وگو با فارس به تشریح جزئیات این ماجرا پرداخت و اظهار کرد: حدود ساعت ۶ عصر روز  یک‌شنبه هفته گذشته بیماری به نام رضوانه جانی‌پور ۵۵ ساله در حین جراحی دچار ایست قلبی شد و بلافاصله عملیات احیا آغاز اما متأسفانه موفقیت‌آمیز نبود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ دقیقه بعد از شروع بیهوشی بیمار دچار ایست قلبی شد، افزود: قبل از عمل پزشک قلب تایید جراحی را داده بود و اقدامات پزشکی لازم در این مرکز انجام و پس از آن بیهوشی و عمل صورت گرفت.

رئیس بیمارستان امیر مازندرانی در ادامه افزود: بلافاصله پس از انجام جراحی اقدامات احیا آغاز شد و تا ۵۵ دقیقه ادامه داشت و بیمار تایید سلامت قلب را داشت و بستر لازم برای بیهوشی فراهم  و همچنین بیهوشی بیمار با ماسک انجام شده بود.

این مسؤول با بیان اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته بیمار سابقه بیماری فشار خون بالا را داشت و دارو استفاده می‌کرد، افزود: آنژیوگرافی هم شده بود اما اطلاعات دقیقی در اختیار نداشت و اعلام کرد که یک آنژیوگرافی انجام داده و مشکلی ندارد.

معلم‌سواسری با بیان اینکه همه کسانی که خبر را می‌شنوند مرگ را به عمل و بیهوشی ربط می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیمار حین عمل دچار آمبولی ریه و ایست قلبی شد اما علت مرگ و اینکه به چه علت ایست قلبی رخ داده است را فقط پزشکی قانونی تعیین می‌کند.