انتشار تصاویری از بیماران کرونایی در حالیکه در خیابان های بابل به سرم وصل شده اند حاشیه های زیادی را بوجود آورد ...

شرق پرس : ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد به تعدادی از بیماران در خیابانی در بابل سرم وصل کردند، اما واقعیت ماجرا چیست؟

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در خصوص انتشار کلیپ وصل سرم در خیابان‌های این شهر گفت: تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است مربوط به مراکز وابسته به دانشگاه علوم‌پزشکی بابل نیست.

دکتر سیدفرزاد جلالی با بیان اینکه وضعیت کرونا در بابل همانند تمام کشور وضعیت مناسبی ندارد و اکنون ١۴٠٠بیمار کرونایی بسترى دائم و موقت هستند افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب و میزان تخت‌ها نسبت به جمعیت، وضعیت نسبتا بهترى از میانگین کشورى داریم و تاکنون در پذیرش بیماران کرونایی که نیاز به بستری قطعی دارند، کمبود تخت نداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در خصوص پذیرش بیماران کرونایی سرپایی هم گفت: هفته گذشته مرکز بسترى موقت در سالن ورزشی مخابرات بابل راه‌اندازی شد که روزانه می‌تواند به ۶٠٠بیمار سرپایی خدمت ارائه دهد.

دکتر جلالی ادامه داد: این پایگاه علاوه بر چهار بیمارستانى است که بسترى دائم و موقت بیماران را انجام می‌دهد و در مجموع بیمارانی که در این مرکز و بیمارستانها می‌توانند خدمت سرپایی دریافت کنند نزدیک به ١٠٠٠بیمار در ٢۴ساعت است.