مدیر باغ وحش ساری از رهاسازی 60 قطعه انواع پرنده در پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد.

 

مدیر باغ وحش ساری از رهاسازی ۶۰ قطعه انواع پرنده در پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد.

 

 به گزارش شرق پرس، جواد باقری امروز در بهشهر، اظهار داشت: ۶۰ پرنده از گونه‌های مختلف آبزی و کنارآبزی، در تالاب بین‌المللی میانکاله رهاسازی شدند.

وی تصریح کرد: این پرندگان شامل پلیکان، فلامینگو، غاز و انواع اردک‌سانان هستند که برخی بومی و برخی‌ها غیربومی اما سازگار با محیط زیست منطقه هستند.

این مسئول، در ادامه گفت: برنامه امروز در واقع مرحله نخست آزادسازی پرندگان است و مرحله دوم اختصاص به آزادسازی پرندگان شکاری مانند عقاب طلایی و جغد دارد که محل آزادسازی آن محیط زیست است.

مدیر باغ وحش ساری همچنین از رهاسازی گونه‌های جانوری مانند روباه، سنجاب و گرگ در مناطق کوهستانی خبر داد که آن هم با هماهنگی محیط زیست انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین دلیل پذیرش چنین حرکتی را، تعطیلی باغ وحش ساری اعلام و تصریح کرد: کم‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌های برخی از کارشناسان محیط زیست استان باعث شد تا با لغو مجوز باغ وحش ساری، یکی از گرانبهاترین مجموعه حیات وحش کشور که بازدیدکنندگان زیادی هم داشت، به تعطیلی کشیده شود.

اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مازندران علت رهاسازی پرندگان را علاوه بر همکاری با محیط زیست، تمدید مجوز برای باغ وحش ساری اعلام کرد اما مدیر باغ وحش، حرف‌های دیگری داشت.

فارس

 

/انتهای خبر