احداث پل ۳۰ متری نکا که پل آزادگان نام‌گذاری شد، یکی از نیازهای مهم مردم شرق مازندران است که بدلیل کاهش بار ترافیکی خیلی زودتر باید احداث می شد

شرق پرس: نکا از جمله شهرهای با بار ترافیکی فراوان به‌ویژه از حوالی اتاق اصناف و مسیری که به چهار راه شهرداری ختم می‌شود، است و گره ترافیکی همچنان در این مسیر، مردم، مسافران و رانندگان را کلافه کرده است.

کلنگ پل ۳۰ متری نکا در مردادماه سال گذشته و در زمان مدیریت پیشین شهرداری نکا بر زمین زده شد و اکنون با گذشت یکسال در آستانه بهره‌برداری است تا با افتتاح آن شاهد کاهش بار ترافیکی و باز شدن این قفل در شهر نکا باشیم.

روح‌الله جمشیدی شهردار پیشین این شهر به ساخت پل ۳۰ متری و کاهش بار ترافیکی این شهر اعتقاد فراوان داشت و این اقدام را موجب برطرف شدن گره‌های ترافیکی می‌دانست که در ادامه راه، با ورود سیدمهدی احمدی به عنوان شهردار جدید، استمرار در ادامه عملیات اجرایی پل ۳۰ متری با قوت دنبال شد تا به سرانجام خوبی برای شکسته شدن این قفل ترافیکی برسد.

تحول ترافیکی شرق مازندران با احداث پل آزادگان نکا

براساس آنچه در زمان کلنگ‌زنی این سازه عنوان شد، پل ۳۰ متری نکا به طول ۱۰۰ متر، با ارتفاع ۷ متر و با اعتبار اولیه ۳ میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفت و تا زمان کلنگ‌زنی، آزادسازی خیابان ۳۰ متری تا ابتدای پل به طول مسیر ۲۸۰ متر شامل ۳۷ ملک و اعتبار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای آن صورت گرفت و اکنون با گذشت یکسال شاهد توسعه فراوانی در تملک دارایی و ساخت‌وساز هستیم و در مجموع برای ساخت این پل بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 

تعیین تکلیف و ساخت پروژه‌های عمرانی

مردم نکا این روزها خوشحال‌تر از همیشه به انتظار افتتاح این پل نشسته‌اند تا با افتتاح و بهره‌برداری از آن، طعم تردد راحت و بدون گره ترافیکی را بچشند؛ وعده‌ای که توسط شهردار نکا داده شد و مقرر شد تا در ۲۷ مردادماه سالروز ورود آزادگان این پل افتتاح و به نام پل آزادگان نامگذاری شود.

این روزها که مردم با تمام وجود طعم تلخ رکود اقتصادی را چشیده‌اند و نبود اعتبارات، بسیاری از پروژه‌ها را لنگ گذاشته است، افتتاح این پل، آسان کردن تردد و رفع گره ترافیکی نکا می‌تواند رکورددار ساخت‌و‌ساز عمرانی شهری نکا و بازگشت آرامش نسبی به جامعه باشد.

قاسم جعفری یکی از شهروندان نکایی می‌گوید: گره ترافیکی امان را از مردم بریده است، از حوالی ساعت ۱۱ تا ساعت ۱۳ از حوالی توپخانه و کمیته امداد تا چهارراه و همچنین حوالی غروب، فقط شاهد ترافیک، بوق ممتد خودروها و هدررفت زمان و وقت در ترافیک هستیم.

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: احمدی شهردار جدید از زمان فعالیت خود با افتتاح پل شهدای گمنامنشان داد که در ارائه خدمات تلاش دارد و اکنون تلاش برای ساخت این پل ۳۰ متری از دیگر تلاش‌های شهردار و کارکنان شهرداری است که با قوت در دست ساخت‌وساز است تا یکی از آرزوهای مردم نکا به واقعیت بپیوندد و امیدواریم به‌زودی شاهد افتتاح آن و آرامش در این زمینه باشیم.

جعفری گفت: ساخت‌وساز این پل و سرعت‌بخشی و تلاش شبانه‌روزی کارگران در این روزها، این امید را در دل‌های ما زنده کرده که پس از گذشت سال‌ها تکلیف شهر نکا مشخص شده و از این ترافیک رها می‌شویم.

 

توسعه گردشگری شهری نکا

محمد براری از دیگر شهروندان نکایی هم می‌گوید: در کنار توجه به این ساخت‌وسازها که لازمه شهر است و امیدی است که در دل‌ها جان گرفت، امیدواریم به‌زودی رودخانه نکا هم تعیین تکلیف شود، چرا که فضای رودخانه در وسط نکا می‌تواند به اقتصاد شهر کمک کند و امیدواریم براساس قولی که توسط شهردار داده شد، شاهد توسعه گردشگری در این رودخانه باشیم.

وی به فارس گفت: مطالعه و انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی با توجه به مشکلاتی که امروزه در حوزه اقتصادی با آن روبرو هستیم، می‌تواند امید به زندگی را در مردم افزایش دهد و لذا توجه به بخش گردشگری برای ایجاد فضایی آرام برای مردم که عمری را برای خدمت به انقلاب و نظام گذرانده و همچنان هم در میدان‌های مختلف حاضر و آماده‌اند،  از نیازهای مهم است.

به گزارش فارس، احداث پل ۳۰ متری نکا که به‌مناسب سالروز ورود آزادگان به نام پل آزادگان نام‌گذاری شد، یکی از نیازهای مهم مردم منطقه است که از سالیان سال باید مورد توجه جدی قرار می‌گرفت و اکنون هم به‌عنوان نیاز مهم منطقه برای رفع مشکلات ترافیکی و تردد با قوت در دست ساخت و ساز است.

تملک اراضی و منازل در حاشیه پل، تعریض املاک، آواربرداری و و زیرسازی خیابان ۳۰ متری انجام شد و اکنون این پل گام به گام به سمت تکمیل شدن می‌رود تا در ۲۷ مرداد ماه شاهد افتتاح آن باشیم.