دومین مراسم تجلیل از مادران و همسران شهید پی رجه هزارجریب نکا در روستای سه کیله پی رجه نکا برگزار شد.

 

دومین مراسم تجلیل از مادران و همسران شهید پی رجه هزارجریب نکا با هدف تکریم از این بزرگواران و نکوداشت مقام شهید و شهادت همزمان با شهادت حضرت ام البنین(س) در روستای سه کیله پی رجه نکا برگزار شد.

 

 

به گزارش شرق پرس، حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری، در این مراسم معنوی اظهار کرد: شهادت مقام ارزشی و والایی است که باید در نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه و نسل جوان تلاش شود.

 

 

وی نقش زنان بویژه مادران و همسران شهدا در شکل گیری، پیروزی، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی را بی بدیل دانست و گفت:با ایثار این بزرگواران شهید و شهادت معنای خود را بازیافتند.

 

 

قاسمی، با اشاره به جایگاه رفیع مادران و همسران شهدا در جامعه یادآور شد: نامگذاری روز وفات حضرت ام البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا ، فرصتی برای پرداختن به زندگی بانوی بزرگواری است که مادران و همسران معظم شهدا در دوران دفاع مقدس، نقشی همانند ایشان ایفا کردند.

 

 

امام جمعه موقت ساری همچنین با اشاره به نقش ولایت رد جامعه گفت: شهدا با اطاعت پذیری از ولایت در این میدان گام نهادند و اکنون نیز همه ما باید طبق وصایای شهدا دنباله رو ولایت باشیم و در راه حمایت از رهبری و ولایت جان بر کف باشیم.

 

 

قاسمی افزود: ولایت مایه آرامش و سکینه در جامعه است و اقتدار وعظمت امروز ما مدیون رهبری در جامعه اسلامی و خون شهدا است که باید در پاسداشت این ارزش ها تلاش کنیم.

 

 

وی گفت: تجلیل و قدردانی از مادران و همسران شهدا ، تعظیم ایثار و فداکاری مخلصانه زنان شهید پرور سرزمین اسلامی است که به عنوان پرچمداران حق و حقیقت تلاش کردند تا عزتمندی انقلاب اسلامی ایران همچنان پابرجا باشد.

 

 

گفتنی است در این مراسم از ۵۰ مادر و همسر ۳۲شهید منطقه پی رجه هزارجریب نکا تجلیل شد./ایرنا