دکتر حسن نژاد با اشاره به اینکه مردم در تصمیمات ستاد ملی کرونا همواره همراه بودند گفت: اغلب نارضایتی ها ناشی از برخی تبعیضات در تصمیمات است که علت آن باید به مردم پاسخ داده شود

شرق پرس : دکتر حسین حسن نژاد با حضور در شورای اطلاع رسانی دولت اظهار داشت : همه از جمله مردم و نهاد های اجرایی باید متوجه باشند که ویروس کرونا همانند هیچ یک از بحران های دیگر نبوده و سرعت و سبقت این ویروس از تمامی امکانات و ظرفیت بشری بیشتر است و از همین حیث جدیت و هوشیاری در برابر آن ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران با توجه به میزان تردد بالا و گردشگر پذیری توانست نسبت به دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر با حداقل خسارات از شرایط حاد شیوع ویروس کرونا خارج شود ، افزود: اما سطح هوشیاری جامعه باید همانند هفته های نخست شیوع این بیماری در بالاترین سطح باشد.

معاون سیاسی استاندار مازندران اطلاع رسانی را مهم ترین بخش مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز راه درمانی برای این ویروس کشف نشده و تنها راه حل قطع زنجیره ارتباطی می باشد ، پس لازم است همچنان اطلاع رسانی ، آگاه سازی و ارائه هشدارها تداوم داشته باشد.

حسن نژاد با بیان اینکه رسانه ها و فضای مجازی نقش مهمی را در اطلاع رسانی ایفا کردند، افزود: با وجود کار شبانه روزی رسانه ها ، نباید نقش پر رنگ فضای مجازی را نادیده گرفت که به همه ما ثابت کرد که این فضا چه ظرفیت هایی داشته و لازم است نگاه ها نسبت به این ظرفیت تغییر کند.

وی به عملکرد مردم و دستگاه ها به خصوص کادر درمانی اشاره کرد و افزود: جامعه و تمامی زیرساخت های اجتماعی و حکومتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا آمادگی نداشت و باید عملکردها بر اساس همین معیار سنجیده شود.

 

معاون استاندار مازندران همچنین به همراهی مردم در  مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برخلاف بسیاری از نقاط دنیا ، مردم مازندران و کشور در مبارزه با این ویروس همراه با تصمیمات دولت بوده و خود را دربرابر آن ندانستند.

حسن نژاد تاکید کرد: نقش مردم در کاهش و مدیریت شیوع کرونا در مازندران در کشور بی نظیر بود و این مسئله باید به خود مردم نیز منعکس شده و از آنها تقدیر شود تا منجر به تداوم اعتماد عمومی شود.

وی با بیان اینکه هنوز نیز مازندران درگیر ویروس کرونا است ، افزود: لازم است تا ریشه کنی یا کنترل کامل این ویروس مردم ، اصناف ، کسبه و فعالان اجتماعی و اقتصادی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و نکات بهداشتی را اولویت فعالیت خود قرار دهند.

معاون استاندار با بیان اینکه ممکن است تصمیمات حوزه مقابله با ویروس کرونا برخی نارضایتی ها را ایجاد کرده باشد ، افزود: پاسخگویی به همه نارضایتی ها و ابهامات عمومی تکلیف همه نهادهای اجرایی و خدماتی دولت است.

حسن نژاد بار دیگر با اشاره به اینکه مردم در تصمیمات ستاد ملی کرونا همواره همراه بودند گفت: اغلب نارضایتی ها ناشی از برخی تبعیضات در تصمیمات است که علت و چرایی آن باید به مردم پاسخ داده شود.

وی همچنین به نارضایتی بخشی از جامعه نسبت به عادی سازی فعالیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: هر اقتصاد دارای توانایی و ظرفیتی است که اگر از آن ظرفیت بیشتر آسیب ببیند فروخواهد پاشید.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما از یک سال و نیم پیش با بحران تحریم های یکجانبه و ظالمانه درگیر بوده و ۲ ماه به دلیل ویروس کرونا بازار تعطیل بود، کشور و مازندران بیش از این تحمل خسارات آسیب اقتصادی را ندارد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه معیشت مردم به اندازه سلامت آنها اهمیت دارد، افزود: از نظر مدیریت اقتصادی کرونا نیز از بسیاری از کشور های درگیر و توسعه یافته بهتر عمل کردیم و کمتر خسارت دیده ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

irna