قربانعلی حیدری گفت: بسیاری از آثار ارزشمند و کم نظیر تاریخی بهشهر فاقد امکانات اولیه برای جذب گردشگر هستند که امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی بتوانیم برای معرفی هر چه بیشتر این آثار و باز کردن پای مسافران به شهرستان بهشهر تلاش کنیم.

abbas abad-behshahr87

 

به گزارش شرق پرس, سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهشهر گفت : این شهرستان در شرق مازندران بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی و حفاظت شده دارد که حمایت بیشتر از آن ها برای توسعه صنعت گردشگری این منطقه ضروری است.

 

 

 

قربانعلی حیدری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : بسیاری از این آثار ارزشمند و کم نظیر تاریخی ، فاقد امکانات اولیه برای جذب گردشگر هستند که امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی بتوانیم برای معرفی هر چه بیشتر این آثار و باز کردن پای مسافران به این شهرستان تلاش کنیم.

 

وی بیان کرد : آثار تاریخی بهشهر مختص به یک دوره تاریخی خاص نیست و در جای جای این شهرستان می توان بقایایی از دوره های گذشته تاریخی را مشاهده کرد.

 

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهشهر افزود : غار هوتو با قدمت بیش از ۱۰ هزار سال و با سابقه حضور انسان های اولیه ، گوهرتپه با قدمتی حدود هفت هزار سال و یکی از اولین استقرارگاه های پیش از تاریخ ایران ، شبه جزیره میانکاله ، پارک جنگلی تاریخی عباس آباد ، قبرستان تاریخی سفید چاه ، پارک ملت و ده ها اثر دیگر ، موقعیت بسیار مناسبی برای رونق بخشیدن به گردشگری این شهرستان است .

 

حیدری ادامه داد : در میان همه آثار تاریخی موجود این شهرستان ، پارک جنگلی تاریخی عباس آباد به دلیل موقعیت بسیار مطلوب و فراهم بودن امکانات و زیرساخت های مناسب ، شاهد حضور پرتعداد گردشگران است.

 

وی گفت : از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون حدود ۲۰ هزار مسافر و گردشگر در این منطقه حضور یافته و از طبیعت زیبا و آثار تاریخی موجود در آن بهره مند شدند.

 

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهشهر بیان کرد : امروزه گردشگری علاوه بر جنبه های فرهنگی و اجتماعی، به عنوان یکی از فعالیت های سودآور اقتصادی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته به طوری که اقتصاد برخی از جوامع بر این صنعت استوار است.