با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، همایش بزرگ معلمان و بازنشستگان فرهنگی شهرستان بهشهر، برگزار شد. به گزارش شرق پرس، سی‌امین یادواره گرامی‌داشت مقام معلم در بهشهر بعد از ظهر امروز با حضور معلمان مقاطع مختلف تحصیلی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد. در این همایش، رئیس آموزش و پرورش بهشهر با […]

همایش معلمان و بازنشستگان فرهنگی بهشهر

 

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، همایش بزرگ معلمان و بازنشستگان فرهنگی شهرستان بهشهر، برگزار شد.

به گزارش شرق پرس، سی‌امین یادواره گرامی‌داشت مقام معلم در بهشهر بعد از ظهر امروز با حضور معلمان مقاطع مختلف تحصیلی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

در این همایش، رئیس آموزش و پرورش بهشهر با اشاره به اهمیت شغل معلمی، اظهار داشت: معلمان ما با وجود کمبود اعتبارات و تجهیزات مدارس، با عشق و علاقه به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌پردازند.

ابوالقاسم ثلاثی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش هم از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین وزارتخانه‌ها است و مشکلات خاص خود را دارد، تصریح کرد: ۹۸ درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای حقوق معلمان است و تنها دو درصد به تجهیزات و سایر موارد اختصاص دارد، و اگر مشارکت‌های مردمی نباشد، آموزش و پرورش به‌ تنهایی قادر به گذر از مشکلات خود در بحث تامین اعتبارات نیست.

وی بیان داشت: در برگزاری همایش امروز، حتی یک ریال دولتی هزینه نکردیم و همه بار مالی آن را خیران به ‌دوش کشیدند، به‌طوری که تنها از سوی یکی از خیران، ۱۵ میلیون تومان به برگزاری باشکوه این مراسم کمک مالی شد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر، در ادامه سخنان خود، گفت: مدرسه ۱۵ کلاسه و مجهزی هم به لطف یکی از خیران در دست ساخت داریم که ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشاالله در هفته دولت افتتاح می‌شود.

ثلاثی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان بهشهری زد و گفت: به ‌لحاظ جمعیتی، ششمین شهرستان مازندران هستیم، رتبه سوم پژوهشی را داریم، در ریاضی و علوم تجربی درصد قبولی دانش‌آموزان بهشهری بالا است، اما در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌شود، رشد پایینی داریم و در مجموعِ پنج رشته(علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، کار و دانش، فنی و حرفه‌ای) رشد بالایی داریم.

اجرای سرود، قرعه‌کشی اهدای کارت‌های هدیه ۲۰ ،۳۰ و ۵۰ هزار تومانی، تواشیح، و قرائت مقاله و شعر، برنامه‌هایی بودند که در همایش معلمان و بازنشستگان فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان بهشهر، انجام شد.

در پایان مراسم هم با حضور جبار رضایی معاون وزیر آموزش و پرورش در اتاق‌های فکر، از معلمان نمونه این شهرستان با تقدیم لوح سپاس، قدردانی شد.
فارس

 

/انتهای خبر