سالن کوثر خلیل‎شهر در شرق این شهرستان با حضور بیش از 200 بانوی ورزشکار خلیل‌شهری شاهد نخستین سالگرد تاسیس تیم فوتسال بانوان شهرش بود.

 

 

 

بانوان خلیل‌شهری نخستین سال تاسیس تیم فوتسال بانوان این شهر را جشن گرفتند.

 

به گزارش  شرق پرس، سالن کوثر خلیل‎شهر در شرق این شهرستان با حضور بیش از ۲۰۰ بانوی ورزشکار خلیل‌شهری شاهد نخستین سالگرد تاسیس تیم فوتسال بانوان شهرش بود.

 

 

عضو شورای اسلامی و مسئول امور بانوان هیئت فوتبال خلیل‌شهر در این مراسم گفت: در سال‏های اخیر با رویکرد مثبتی که نسبت به ورزش بانوان در کشور ایجاد شده و وضعیت رضایت‌بخش فعلی، گسترش و احیای نقش اجتماعی بانوان به صورت فراگیر در این سطح احساس می‏شود.

 

مرضیه علی‌زاده بیان داشت: با توجه به بضاعت کم خانواده‌ها و نبود حامی مالی، حمایت‌نکردن کارخانجات و شرکت‌ها از ورزش بانوان و اختصاص نیافتن اعتباراتی به این بخش، از جمله مشکلات اساسی ورزش بانوان خلیل‌شهر است.

 

 

وی گفت: بیش از ۳۰۰ بانوی ورزشکار در رشته‌های والیبال، فوتسال، ایروبیک، ژیمناستیک، کاراته، بدن‌سازی، آمادگی جسمانی و پیاده‌روی در خلیل‌شهر داریم.

 

 

نائب‌رئیس ورزش همگانی خلیل‌شهر درباره برنامه‌های لازم برای گسترش ورزش بانوان اظهار داشت: برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، کلاس‌های آموزشی و دوره‌های توجیهی و کارگاه‌های آشنایی و آگاهی در رشته‏های مختلف ورزشی از جمله این اقدامات برای گسترش ورزش در بعد قهرمانی و باشگاهی رده‌های مختلف سنی است.

 

 

علی‌زاده با اشاره به جوابگو نبودن تنها سالن بانوان این شهر، گفت: در حال حاضر، فقط باشگاه کوثر این شهر در اختیار بانوان است و با توجه به استعدادهای بالقوه‌ای که به‌ویژه در رشته‌هایی مثل آمادگی جسمانی و شنا داریم؛ سالن فعلی پاسخ‌گوی بانوان ورزش‌دوست نیست.

 

 

مسئول کمیته فوتسال از تشکیل شورای دوازده نفره ورزش بانوان خبر داد و افزود: برگزاری مداوم و هفتگی پیاده‌روی خانوادگی، پیگیریِ افتتاح دفتر شورای ورزش بانوان و در نظر گرفتن فضایی برای ورزش بانوان، از برنامه‌های آتی شورای ورزش بانوان خلیل‌شهر است.

 

 

در حاشیه نخستین سال تاسیس هیئت فوتسال بانوان خلیل‌شهر، تیم فوتسال بانوان این شهر دیدار دوستانه و نمادینی را با تیم « قلعه‌پایان» برگزار کردند که در نتیجه آن بانوان خلیل‌شهری هفت بر دو به پیروزی رسیدند.

فارس