غلامیان با گلایه ازعدم همکاری برخی بانکها گفت:با توجه باینکه اعتبارات برای هر بانک قبلا تعیین شد بانک ها محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان ندارند

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران) معاون فرماندار نکا گفت : برخی از بانک های شهرستان با واحدهای تولیدی همکاری نمی کنند که باید این تعامل با توجه به برنامه ریزی های مختلف ستاد رفع موانع تولید، برای تولید کنندگان تسهیل شود.

علی غلامیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود : با توجه به اینکه تعداد افراد بیکار بسیار فراوان و دولت هم توان جذب همه این افراد را ندارد ، لذا باید با ارائه تسهیلات مناسب، بخش خصوصی را فعال و اشتغال را پویا کنیم.
وی با اعلام اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای ارائه خدمت ماندگار در دولت تدبیر و امید بنا نهاده شد ، گفت : بانک ها ارائه تسهیلات را برای شرکت ها و واحدهای تولیدی تسهیل کرده و براساس قوانین و مقررات این ستاد باید خدمات بانکی ارائه شود.
معاون فرماندار نکا افزود : بانک های شهرستان اگر با مشکلی در زمینه واگذاری تسهیلات به متقاضیان رو به رو شدند ، مشکلات را به کار گروه ارائه کنند تا در صورت عدم امکان حل آنها فرد و یا افراد دیگری جایگزین شوند.
غلامیان گفت : با توجه به اینکه اعتبارات برای هر بانکی از قبل تعیین شده است، بانک ها هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی ندارند و تسهیلات از محل اعتبارات در نظر گرفته شده به همه افرادی که در سامانه بهین یاب ثبت نام و تایید شده اند، پرداخت می شود.
وی افزود : امیدواریم حمایت‌ بانک‌ها از واحدهای صنعتی و کشاورزی در شهرستان نکا با قوت انجام شود و باید از اعتبار موجود در نظر گرفته شده برای شهرستان، بهترین و بیشترین بهره برداری را انجام دهیم.
معاون فرماندار نکا گفت: در زمان فعلی ۳۹ متقاضی شامل تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که حدود ۱۰ متقاضی و تولیدکننده موفق به دریافت تسهیلات شده اند.