نخستین نشست دهیاران یانه‌سر بهشهر با بخشدار آن، ابتدا به معرفی دهیاران و روستای تابعه، و طرح مشکلات و راهکارها اختصاص داشت، سپس مسائل و تذکرات ساختاری حقوقی و اداری توسط پرسنل و کارشناسان بخشداری ارایه شد و دهیاران نیز سوالات خود مطرح کردند.

najafii1عضو شورای اداری شهرستان بهشهر، با یادآوری نقش فرآیند توسعه و توازن در خدمات‌رسانی و توجه به پروژه‌های عمرانی، به آسیب‌های داخلی روستا اشاره کرد و لزوم پرهیز از اختلافات و تعارضات داخلی را خواستار شد.

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس حسین نجفی در نشست هم‌اندیشی دهیاران بخش یانه‌سر بهشهر که با حضور تمامی دهیاران برگزار شد، اظهار داشت: این بخش از استان مازندران، با ۵۳ روستا، از نعمت معنوی ۲۶۵ شهید و ۳۵۰ جانباز برخوردار است و همواره در در فرصت‌های مختلف، ادامه ‌دهنده آرمان‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم و قابل بحث در یانه‌سر، وجود ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی و  در اختیار داشتن بیش از ۷۷۰ کیلومتر مربع مساحت جاده‌ای است، تصریح کرد: تنها کمتر از ۱۰۰ کیلومتر از راه روستایی طی سال‌های سال آسفالت شده است و ضرورت دارد تا با توجه به اهمیت راه به‌ عنوان مهم‌ترین زیرساخت در توسعه اقتصادی، نگاه ویژه‌ای به زیرسازی و آسفالت این مسیرهای حیاتی شود.

بخشدار یانه‌سر بهشهر که عنوان جوان‌ترین مدیر دولت تدبیر و امید را به خود اختصاص داده است، در ادامه سخنان خود درباره سیاست‌های عمومی و جاری دولت، نکاتی را مطرح کرد و لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد.

وی به آسیب‌شناسی روابط دهیاران با شورا، مردم، شورای بخش و ادارات، همچنین یادآوری قوانین موجود، پرداخت و نیز به موضوعاتی چون نوسان شدید جمعیتی یانه‌سر از تعداد ۷‌هزار نفر به ۳۵ هزار نفر در فصول مختلف سال، طرح مسائلی مانند خدمات‌رسانی دولت، منابع مالی دهیاری، امور عمرانی و اقتصادی، بافت مذهبی و سنتی منطقه و لزوم در پیش گرفتن تدابیر مجدانه برای حفظ و حراست از این بافت و موقعیت ساختاری، آسیب‌های احتمالی ناشی از ماهواره و مانند آن، همچنین استفاده از ظرفیت روحانیت و معتمدان محلی، اشاره کرد.

عضو شورای اداری شهرستان بهشهر، با یادآوری نقش فرآیند توسعه و توازن در خدمات‌رسانی و توجه به پروژه‌های عمرانی، به آسیب‌های داخلی روستا اشاره کرد و لزوم پرهیز از اختلافات و تعارضات داخلی را خواستار شد.

بخشدار یانه‌سر بهشهر، در پایان سخنان خود، نصایح مدیران ارشد استانی و توصیه‌های مسئولان شهرستانی را چراغ راه دانسته و برنامه‌های مدیریتی خود را در رابطه با سطوح ساختاری و لایه‌های مدیریتی و اجتماعی، برای دهیاران شرح داد.

در این نشست هم‌اندیشی، مشکلات اساسی منطقه مانند آب شرب، جاده دسترسی و رانش زمین مورد جمع‌بندی قرار گرفته و اولویت‌‌بندی شد.

نخستین نشست دهیاران یانه‌سر بهشهر با بخشدار آن، ابتدا به معرفی دهیاران و روستای تابعه، و طرح مشکلات و راهکارها اختصاص داشت، سپس مسائل و تذکرات ساختاری حقوقی و اداری توسط پرسنل و کارشناسان بخشداری ارایه شد و دهیاران نیز سوالات خود مطرح کردند.