سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در بازدید از روستای مصیب محله گلوگاه با مشاهده تبعیض ایجاد شده برای اهالی روستا و خوش نشینان دستور فوری برکناری بخشدار مرکزی را صادر کرد...

شرق مازندران :عزل بخشدار مرکزی گلوگاه در سفر استاندار مازندران به این شهرستان، واکنش های زیادی را در پی داشت.

این اقدام حسینی پور در حالی که از سوی برخی قعالین سیاسی ، اقدامی انقلابی و به نفع مردم روستاهای کم برخوردار تفسیر شد، اما بودند افرادی که این برکناری را برنتابیده و به آن انتقاد داشتند.

 

اما ماجرای برکناری بخشداز مرکزی گلوگاه چه بود؟

 

استاندار مازندران جمعه گذشته به همراه جمعی از مدیران ارشد استانی به شهرستان گلوگاه سفر کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این شهرستان قرار گرفت. حسینی پور در جریان بازدید از روستای مصیب محله گلوگاه، دستور عزل فوری بخشدار مرکزی این شهرستان را صادر کرد که حواشی زیادی بوجود آورد.

روستای مصیب محله از جمله روستا‌های کم برخوردار منطقه است و در حالی که اهالی و ساکنان این روستا در دریافت مجوز‌های آب و برق و گاز مشکل دارند، اما تعداد زیادی خوش نشین با ساخت ویلا در این روستا این خدمات را دریافت کردند.

استاندار در بازدید از این روستا با مشاهده این وضعیت و تبعیض ایجاد شده برای اهالی روستا و خوش نشینان دستور فوری برکناری بخشدار مرکزی را صادر کرد.

همچنین استاندار مازندران در بازدید از این روستا و مشاهده دو واحد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جنگل، دستور داد تا پایان جلسه شورای اداری گلوگاه در عصر دیروز، این ساخت و ساز‌ها تخریب شود. ‎

مقام عالی دولت در مازندران در جمع مردم این روستا با بیان این که روستای مصیب محله گلوگاه محرومیت بیشتری نسبت به سایر روستا‌های منطقه دارد با اشاره به این که بدنبال احیای اقتصاد روستا هستیم و روستا‌های ما مجددا باید فعال و به مرکز تولیدات مولد تبدیل شود گفت: حوزه دامداری و کشاورزی باید دوباره در روستا‌ها به عنوان موضوعات اساسی اشتغال شناخته شود.

حسینی پور، با اشاره به محرومیت‌های شدید روستای مصیب محله، گفت: هیچ زمینی در این روستا نباید بایر باشد. جوانان با تشکیل شرکت‌های تعاونی این روستا را می‌بایست آباد کنند.

وی افزود: زمینه بازگشت جوانانی که شغل کاذب در شهر دارند را باید به روستا‌ها بویژه مصیب محله گلوگاه فراهم کنیم.

به گزارش صداوسیما، با حضور استاندار مازندران در بازدید از این روستا، تصمیماتی برای حل مشکلات مصیب محله اتخاذ شد.