امام جمعه شهرستان میاندورود گفت: با یک یا دو جلسه، سخنرانی و شعار هرگز عزم ملی و مدیریت جهادی محقق نمی‎شود و جابجایی اقتصاد و فرهنگ جای پیام دارد. ضروری است که در شعار دادن درجا نزنیم و در جشن‎ها تجدید حیاتی ایجاد کنیم. به گزارش شرق پرس، حجت‎الاسلام مجتبی رسولی جویباری صبح […]

 

رسولی جویباری امام جمعه سورک

 

امام جمعه شهرستان میاندورود گفت: با یک یا دو جلسه، سخنرانی و شعار هرگز عزم ملی و مدیریت جهادی محقق نمی‎شود و جابجایی اقتصاد و فرهنگ جای پیام دارد. ضروری است که در شعار دادن درجا نزنیم و در جشن‎ها تجدید حیاتی ایجاد کنیم.

به گزارش شرق پرس، حجت‎الاسلام مجتبی رسولی جویباری صبح پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان اینکه در چند سال اخیر شور و هیجان جشن مهدویت  تا اندازه‌ای کمتر ‎شده است بیان داشت: آنچه که مشاهده می‎شود این است که جشن‎ها به سبک قدیم نیست.

امام جمعه شهرستان میاندورود گفت: ضروری است که در شعار دادن درجا نزنیم و در جشن‎ها تجدید حیاتی ایجاد کنیم این یعنی کودکان و بزرگسالان را به این سمت سوق دهیم.

وی تاکید کرد: باید بذر انتظار را در دل کودکانمان بکاریم و آرام آرام به سمت جامعه امام زمانی(عج) پیش برویم.

رسولی افزود: برگزاری جشن برای امام زمان(عج) خوب است اما افراد تنها در این جشن‌ها شرکت می‎کنند و علاقه و شادی‌هایشان را نشان می‎دهند در صورتی که باید آنها را به سمت انتظار هدایت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندورود با بیان اینکه فرهنگ مهدویت بهترین فرهنگ‎ها است، افزود: اگر فرهنگ ما دینی و الهی است پس نماد فرهنگ الهی فرهنگ مهدوی است. وی تاکید کرد: باید از طریق ادارات این فرهنگ را جا بیاندازیم و فرهنگ‎سازی کنیم.

خطیب جمعه شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود بیان داشت: مدیران و مسئولان باید در زمینه فرهنگ میدان‎دار باشند.

وی افزود: عزم ملی  یعنی درگیر کردن تمام موجودیت جمهوری اسلامی اعم از مردم و مسئولان یعنی همه باید در خدمت اقتصاد و فرهنگ باشند.

رسولی گفت: با یک یا دو جلسه، سخنرانی و شعار هرگز عزم ملی و مدیریت جهادی محقق نمی‎شود و جابجایی اقتصاد و فرهنگ جای پیام دارد.

این مسئول گفت: جای خوشحالی دارد که در جلسات شورای فرهنگ عمومی بنیاد شهید و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه شدند ولی از طرفی نماینده ائمه جماعات حذف شده است.

رسولی‌جویباری از ائمه جماعات به عنوان قطب فرهنگی در میدان عمل جامعه یاد کرد و افزود: اگر ائمه جماعات در جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور نداشته باشند چگونه می‎توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه نماینده ائمه جماعات نماینده تعداد زیادی از روحانیون شهرستان است، افزود: ما می‎توانیم ائمه جماعت را به عنوان مهمان دعوت کنیم ولی باید نامه‌ای به مسئولان کشوری بفرستیم که حضور آنها را مصوب و ابلاغ کنند.

امام جمعه میاندورود با اشاره به فرمایش رهبری معظم انقلاب که فرمودند«امامزادگان قطب فرهنگی کشور هستند» تاکید کرد: امامزاده فقط برای اینکه مردم او را دور بزنند و بروند نیست بلکه باید امور فرهنگی توسط متولی امامزاده انجام شود.

رسولی با طرح این سئوال که متولی فرهنگی کشور کیست افزود: بسیاری از کارهای فرهنگی مربوط به اوقاف است و باید بدانیم که فرهنگ بدون مسجد و حسینیه نداریم.

به گزارش فارس, امام جمعه میاندورود در پایان با اشاره به وظیفه اوقاف در برگزاری مسابقات قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور خواستار حضور این مجموعه در شورای فرهنگ عمومی شد.

 

/انتهای خبر