نه تنها وضعیت کرونایی شهرستان های رامسر، نور، و گلوگاه در مازندران تغییری نکرد، بلکه دو شهرستان بهشهر و نکا در شرق مازندران نیز از آبی به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند

شرق مازندران : سامانه ماسک متعلق به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت کرونایی کشور ، رنگ ۱۷ شهرستان مازندران را آبی و پنج شهرستان دیگر را زرد ارزیابی کرده است.هفته گذشته تعداد مناطق زرد مازندران سه شهرستان بوده است.

طبق ارزیابی این سامانه طی یک هفته گذشته نه تنها وضعیت کرونایی شهرستان های رامسر، نور، و گلوگاه تغییری نکرد و همچنان زرد باقی مانده است ، بلکه دو شهرستان بهشهر و نکا نیز از آبی به وضعیت زرد تغییر رنگ داده اند.

پیش از این شهرستان بهشهر در تاریخ پنجم آذر ماه از رنگ زرد کرونایی وارد رنگ آبی به معنای منطقه کم خطر کرونایی شده بود.شهرستان نکا نیز از تاریخ ۲۱ آبان ماه تا امروز در محدوده کم خطر کرونایی قرار داشت.

طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک در حال حاضر شهرستان های آمل، بابل، بابلسر، تنکابن، میاندورود، ساری، سیمرغ، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، کلاردشت، عباس آباد، نوشهر، چالوس، سوادکوه و سوادکوه شمالی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و وضعیت شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، نور و رامسر زرد است.

رنگ زرد به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۵۸ بیمار جدید به ۳۲۸ نفر رسید که که از این تعداد ۷۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. در طول یک هفته اخیر مازندران سه روز اول هفته را بدون فوتی کرونایی پشت سر گذاشت ولی در روزهای بعدی هشت بیمار کرونایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ ازدست دادند.