در حال حاضر بیش از 60 کودک سرطانی در مرکز آنکولوژی بیمارستان بوعلی سینای ساری درمان می‌شوند و در حالی که 35 تا 40 درصد کودکان سرطانی استان مازندران و گیلان در بیمارستان محک تهران برای درمان پذیرش می‌شوند.

sartani

 

 

هنرمندان سینما و تلوزیون هنگامی ماه مهمانی خدا را پشت سر گذاشتند که در ایام عید سعید فطر مهمان کودکان سرطانی  در مرکز مازندران شدند.

 

 

به گزارش شرق پرس, مهمانانی که یک ماه بعد از ضیافت نور، عاشقی را در ماه مهمانی خدا در کنار کودکانی که جز رنج و درد آبستن هیچ شادی نبودند به پایان رساندند، امروز میزبان هنرمندان، کودکانی بودند که در گام نخست زندگی تا شور راه رفتن را تجربه کردند خود را در آغوش مادر و تخت بیمارستانی دیدند وقتی خواستند دستان پر مهر مادر و پدر را  اهرم راه‌های نرفته زندگی خود کنند پایه «سرم» آنان را پایبند کرد، وقتی خواستند لبخندی بر چهره معصومشان بنشانند ماسک مانع  زیبایی صورتشان شد و وقتی زیر نوازش‌های مادرانه قرار گرفتن فقط نالیدند تا رنج درد بیماری از بدن نحیفشان کاسته شود.

 

 

امروز مادر امین در حالی لالایی می‌خواند که فقط مویه پر دردی از اعماق وجودش  بر می‌خواست و جز شفای فرزند چیزی را از خدا تمنا نمی‌کرد.

 

 

امین دو ساله فرزند دوقلوی مادر و پدری بود که امیر را در خانه کنار خویشان خود گذاشته و ۶ ماه وقف درمان کودک سرطانیشان« امین» بودند.

 

 

لبخند امین در هنگام عکس گرفتن با هنرمندان شکوفا شد پسری که در سن دو سالگی باید می‌توانست همچون سایر هم سن‌وسالانش سالن را با دوپای کودکانه اش طی می‌کرد، غوغایی راه می‌انداخت که امان می‌برید اما در بدنی پر از تب در آغوش مادر حبس شده بود.

 

 

 لذت کودکانه در چاردیواری بخش آنکولوژی

 

 

کودکان بخش آنکولوژی بیمارستان بوعلی سینا ساری لذت دنیا را در چاردیواری می‌چشند که فقط چهره «ایکی یوسان»  کارتون نابغه ژاپنی است که سر گذشت زندگیش را کودکان دهه ۶۰ می‌دانند تجربه می‌کنند، پسر امپراتوری که به خاطر ورودش به معبد مجبور به تراشیدن موهایش شد.

 

 

کودکان سرطانی در بخش آنکولوژی  دو رو بر خود دختران و پسران سه ماهه تا ۱۸ ساله‌ای را می‌بینند که بعد از شیمی درمانی مویی بر سر ندارند و حتی مژه و ابرویی نیست که چهره زیبایشان را برجسته کند.

 

 

امروز اسباب بازی کودکان همان عروسکان بی‌مویی است که شباهت نزدیکی با امین و میلاد و… دارند.

 

 

«فرید کتابچی همان مستربین ایران» همان که چهره بسیار نزدیکی با مستربین خارجی دارد هنرمندی است که امروز مهمان ویژه ماهک بود، بغض گلویش را گرفت فقط با چهره غمباری لبخندی می‌زد هر لحظه صورتش را با دستمال کاغذی پاک می‌کرد و کنار تخت بیماری دیگر کودکی حاضر می‌شد، با یک دست خرس قهوه‌ای و با دست دیگر دستان کودکی را نوازش می‌کرد که از فرط درد بیماری به زور چشمانش را باز می‌کرد، بوسه بر سر کودک سرطانی می‌زد که جای سرم سر بی مویش را زخم کرده بود.

 

 

فرید کتابچی که شغل اصلیش کارشناس بخش «آی تی» شرکت سایپا است نخستین فرد از بین ۱۶ هنرمند جهانی نزدیک به چهره و نقش مستربین اصلی است، گفت: اجرای کار هنری که با بغض همراه شود بسیار سخت است. امروز من سخت‌ترین شرایط را پشت سر گذاشتم تا بتوانم کودکی که بدنش پر از درد است را بخندانم.

 

 

 درگیر کودکی با بیماری خاص

 

 

کتابچی با بیان اینکه فرزند من دارای معلولیت ذهنی و بیماری اوتیسم است، افزود: با کودکان بیمار دور نیستم خودم درگیر کودکی با بیماری خاص هستم.

 

 

این هنرمند کشور با اشاره به اینکه خداوند این افراد را بر سر راهمان قرار داد تا ناسپاس نباشیم، ادامه داد: از خداوند شفای همه بیماران را طلب می‌کنم  و آرزویم این است تا واکسنی کشف شود و هیچ کودکی سرطان را تجربه نکند.

 

 

کتابچی در سخنانش با بیان اینکه من هنرمند نیستم فقط دبل مستربین در کشور را بازی می‌کنم، گفت: انتظار من از هنرمندان و رسانه‌ها معرفی این مراکز درمانی خودگردان است.

 

 

وی ادامه داد: افرادی که متمول و دارای تمکن مالی هستند در کنار خودروهای گران قیمتی که برای رفاه زیر پایشان می گذارند گوشه چشمی هم به این کودکان و مراکزی که از طریق خیران اداره می‌شود داشته باشند.

 

 

اهدا فیش حج برای ساخت بیمارستان ماهک

 

 

 حضور مجمع خیران ماهک در ویژه برنامه مهمانی خدا شبکه تبرستان در شب‌های ماه مبارک رمضان سبب شد تا خیران مازندرانی با تماس با این مجمع خیریه که برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی در مازندران اقدام کرده‌اند حمایت‌های خود را اعلام کنند.

 

 

اهدا چند فیش حج و بسیاری از کمک‌های نقدی و غیر نقدی ره آورد مهمانی خدا در ماه مبارک رمضان برای «ماهک» بود.

 

 

پروژه مرکز درمانی ماهک که زمین آن از طریق مرحوم دکتر شهیدی اهدا شد  به‌صورت فوق تخصصی کودکان سرطانی در پنج طبقه در محل بیمارستان بوعلی در حال احداث است که  وزارت بهداشت و درمان  فقط مجوز ساخت آن را صادر کرد و با برآورد هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی این پروژه خیران اقدام به ساخت این مرکز درمانی کرده‌اند.

 

 

شهرداری ساری نیز از حامیان ساخت این پروژه درمانی در شمال کشور است که تمامی بتن و پروانه ساخت آن را به صورت رایگان در نظر گرفت.

 

 

سیاوش قاسمی از دیگر هنرمندان سینما، تئاتر و تلوزیون کشور است که با سابقه ۱۴ ساله در کار بازیگری اظهار داشت:  تاکنون پنج فیلم سینمایی، ۵۵ سریال و ۱۰ فیلم را در کارنامه هنری خود به ثبت رساندم.

 

 

این هنرمند بازیگر صدا و سیما که نقش بدل عادل فردوسی‌پور مجری برنامه‌ورزی ۹۰ را بازی می‌کند، افزود: سریال «ساعت صفر» را که کاری از امین حیایی است را دارم که به‌زودی به روی آنتن می‌رود.

 

 

هرجا بهزیستی هست ما هستیم

 

 

وی با اشاره به اینکه  گروه هنری ما اولویت اجرای برنامه‌های طنز را برای اقشاری که نیاز به حمایت روحی دارند قرار داده‌ایم، تصریح کرد: هرجا که بهزیستی باشد ما هستیم.

 

 

قاسمی در بازدید از مرکز آنکولوژی کودکان سرطانی مرکز مازندران با بیان اینکه فضای مناسب و پر نشاطی برای این کودکان طراحی نشده است، یادآور شد: کودکان سرطانی و خانواده‌هایشان نیازمند روحیه هستند مرکز درمانی مجهز نیازمند کودکان سرطانی در مازندران است.

 

 

قاسمی هنگامی که اشک از چشمانش جاری می‌شد با کودکان سرطانی و خانواده‌هایشان ابراز همدردی می‌کرد گفت: افرادی که بارها و بارها به حج می‌روند اگر هزینه چند سفر خود را برای ساخت بیمارستان کودکان سرطانی هزینه کنند سبب جلب رضایت خداوند می‌شود.

 

 

 دیدار از کودکان سرطانی تلنگری به جوانان

 

 

این هنرمند سینما، تئاتر و تلوزیون با اشاره به اینکه لازم است جوانان ما از این مراکز بازدید داشته باشند تا تلنگری باشد که به داشته‌های خود بسنده کنند، خاطر نشان کرد: برخی برای جشن عروسی میلیاردی هزینه می‌کنند ای کاش با کم کردن هزینه‌های اضافه به ساخت مراکز درمانی کودکان سرطانی هم کمک می‌کردند.

 

 

 بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی مازندران سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و مجمع خیران ماهک قصد دارد بعد از تکمیل این پروژه درمانی به فضای استراحتگاهی همراهان کودکان سرطانی اقدام کند.

 

 

در حال حاضر بیش از ۶۰ کودک سرطانی در مرکز آنکولوژی بیمارستان بوعلی سینای ساری درمان می‌شوند و در حالی که ۳۵ تا ۴۰ درصد کودکان سرطانی استان مازندران و گیلان در بیمارستان محک تهران برای درمان پذیرش می‌شوند.

 

 

شاهین انصارین، سیاوش قاسمی، امید علیمردانی و فرید کتابچی از بازیگران سینما، تئاتر و تلوزیون و امیر مسعود طوائف خواننده مشهور کشور، رامتین چیت‌سازان مجری و فاطمه یحیی‌زاده از کارگردان برنامه مهمانی خدا بودند که در این بازدید با مجمع خیران ماهک در بخش آنکولوژی بیمارستان بوعلی حضور یافتند.
فارس