رحیم میدانی گفت: برای ساخت سد گلورد نکا در سال جاری 90میلیارد ریال ازقانون بودجه اختصاص یافته است که این مقدار جوابگوی اتمام پروژه نیست و باید از سایر منابع برای این سد تامین مالی شود.

 

 

sadgelvard

معاون وزیر نیرو روز پنچ شنبه در سفر به مازندران از روند اجرایی احداث سد گلورد در شهرستان نکا بازدید کرد.

 

 

به گزارش شرق پرس، رحیم میدانی در این دیدار که نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی نیز وی را همراهی می کرد از نزدیک از روند اجرایی ساخت سد گلورد بازدید و دستورات لازم در مورد تسریع در اجرای آن را صادر کرد.

 

وی گفت: برای ساخت سد گلورد نکا در سال جاری ۹۰میلیارد ریال ازقانون بودجه اختصاص یافته است که این مقدار جوابگوی اتمام پروژه نیست و باید از سایر منابع برای این سد تامین مالی شود.

 

میدانی اظهار داشت: اولویت اول سد گلورد به آبگیری رساندن آن است که خوشبختانه عملیات اجرایی برای آبگیری در حال انجام است و طبق برنامه نیازمند۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار در این رابطه هستیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه این سد از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در صورت تزریق اعتبار در سال ۹۴ آبگیری موقت می شود.

 

در این بازدید مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز با ارائه گزارشی از روند احداث این سد گفت: برای تکمیل نهایی سد گلورد نکا که هم اکنون از پیشرفت بالای ۷۰ درصد برخوردار است نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

محمد ابراهیم یخکشی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۱۸ میلیارد تومان برای ساخت سد گلورد هزینه شده که با تزریق حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ، این سد به ابگیری موقت می رسد.

 

به گزارش ایرنا, عملیات اجرایی سدگلورد از سال ۸۸ آغاز شده و تامین آب کشاورزی ۲۵ هزار هکتار از اراضی دشت حاصلخیز نکا و بهشهر، تامین ۳۶ میلیون متر مکعب از آب شرب شهرهای نکا، بهشهر، تولید انرژی برقابی ۷۵ گیگا بایت سالانه، مهار سیلاب های مخرب نکارود و ایجاد اشتغال و تقویت گردشگری از اهداف مهم ساخت این سد است.