امام جمعه گلوگاه گفت: اگر به وضعيت شهرستان گلوگاه رسيدگي نمي شود يا ما را جزء استان گلستان كنيد و يا اينكه اگر در مازندران ماندگار هستيم و جزء اين استان هستيم وضعيت و تكليف ما در جذب سرمايه گذار، ايجاد اشتغال و رفع بيكاري مشخص شود.

 

اگر به وضعیت گلوگاه رسیدگی نمی شود ما را به استان گلستان واگذار کنید

به گزارش شرق پرس, دکتر سید ابراهیم میراحمدی بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران و اعضای ستاد اقامه نماز جمعه گلوگاه افزود: شهرستان گلوگاه از جمله شهرستان هایی است که دارای ظرفیت های مناسب در جنگل و دریا گردشگری است و لذا مسؤلان باید بتوانند از همه ظرفیت‌های موجود بهره بگیرد و روی همه نیروها سرمایه‌گذاری کند.

 

 

وی با تاکید بر فرصت سازی در شهرستان برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در این شهرستان استان مازندران اظهار داشت: بارها از تریبون های مختلف اعلام کرده ایم که بیکاری و رفع این معضل از جمله مشکلاتی است که باید مورد توجه مسئولان شهرستان، استان و کشور قرار گرفته و به نوعی این شهرستان نیز به عنوان دروازه مازندران از شرق استان مازندران دیده شود.

 

 

امام جمعه گلوگاه با اعلام اینکه هموطنان ما برای ورود به مازندران از شرق کشور از گلوگاه می گذرند اما ورودی شهرستان گلوگاه و مبلمان شهری در خور این شهرستان نیست و فضای شهر، زیبایی خاصی برای جذب گردشگر و مسافر ندارد و باید در این زمینه هزینه کنیم.

 

 

مسئولان برای شناساندن گلوگاه به گردشگران و مسافران، عملیاتی وارد شوند

 

 

میراحمدی با اعلام اینکه چهره گلوگاه و مبلمان شهری این شهرستان، با چهره مازندران و سرسبزی آن سازگاری ندارد یادآور شد: گلوگاه شهرستانی توریستی است که باید با برنامه ریزی مناسب همچون شهرهای غرب مازندران، مکانی برای جذب گردشگر و توریست شود و مسئولان در این رابطه با برنامه مناسب و عملیاتی وارد شوند.

 

 

وی با ابراز گلایه مندی از مدیر کل گردشگری و صنایع دستی مازندران، گفت: هیچ یک از قول های مدیر کل گردشگری و صنایع دستی مازندران در قبال احداث تله کابین، رشد گردشگری در جنگل و دریای گلوگاه عملی نشد و ما همچنان منتظر و چشم براه رونق گردشگری در گلوگاه هستیم.

 

 

امام جمعه گلوگاه افزود: امکانات گردشگری بالایی داریم اما متاسفانه مسئولان به قول های خود در این حوزه عمل نکرده اند که امیدواریم با عملی شدن قول های داده شده، این شهرستان به جایگاه واقعی خود در صنعت توریسم برسد.

 

 

دریای آرام گلوگاه در حال خشک شدن است

 

 

خطیب جمعه گلوگاه با بیان اینکه دریای آرام گلوگاه در حال خشک شدن است، بیان داشت: مسئولان به داد گلوگاه برسند چرا که با عقب نشینی دریای آرام گلوگاه و خشک شدن تدریجی آن، آینده ای خطرناکی برای این دریای آرام پیش بینی می شود و اگر این وضعیت ادامه یابد دریا تبدیل به کویر می شود که باید مدیریت شود.

 

 

وی افزود: ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری برای کل استان مازندران باید مورد توجه باشد و مختص به مناطق خاص نباشد، اگر به وضعیت شهرستان گلوگاه رسیدگی نمی شود یا ما را جزء استان گلستان کنید و یا اینکه اگر در مازندران ماندگار هستیم و جزء این استان هستیم وضعیت و تکلیف ما  در جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری مشخص شود.

 

 

امام جمعه گلوگاه گفت: شهرستان گلوگاه از محرومیت هایی همچون شهرک صنعتی ضعیف، آمار بیکاری بالا، عدم مبلمان شهری مناسب، مشکلات راه و جاده و غیره رنج می برد که مشکلات شهرستان گلوگاه باید توسط مسئولان شهرستان، استان و کشور بدرستی رصد شود و در رفع آن تلاش شود./مهر