نقی پورقربان از اعزام نخستین گروه اردوی جهادی بسیج سازندگی نکا به مناطق محروم خبر داد.

 ارم شرق پرس

 

 

به گزارش شرق پرس, دبیر اعزام کاروان جهادی به مناطق محروم هزارجریب نکا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این کاروان با حضور ۱۵ نفر از خواهران دانشجوی شرکت کننده به مناطق محروم هزارجریب نکا و روستای سوته خیل انجام شد و طی ۱۲ روز خواهران شرکت کننده در این اردوی جهادی دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی را به روستاییان آموزش می‌دهند.

 

 

وی افزود: اردوهای جهادی همچون عرصه دفاع مقدس میدان بزرگی برای کسب تجربه و خودسازی جوانان است که نیروهای با اخلاص خوبی در این اردوها به‌کارگیری شدند تا برای رفع محرومیت‌ها از مناطق روستایی تلاش شود.

 

 

دبیر اعزام کاروان جهادی به مناطق محروم هزارجریب با بیان اینکه در تابستان سال جاری هشت گروه جهادی شامل سه گروه جهادی برادران و پنج گروه جهادی خواهران به این اردو اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: توانمندسازی روستاییان و رفع محرومیت‌ها از اهداف مهم در اعزام کاروان جهادی است.

 

 

پورقربان ادامه داد: بنابر تاکید رهبر فرزانه انقلاب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان در عرصه سازندگی و عملکرد اردوهای جهادی با پرچم‌داری دانشجویان بسیجی قابل تحسین است.

 

 

وی گفت: این اردوها به منظور رفع محدودیت و رشد فرهنگ و آموزش از مناطق محروم برگزار می‌شود و با توجه به مشارکتی که دانشجویان در امر محرومیت‌زدایی در سال‌های اخیر از خود نشان داده‌اند امیدواریم در برطرف کردن محرومیت‌ها بیشتر از گذشته تلاش کنیم.

 

 

دبیر اعزام کاروان جهادی به مناطق محروم هزارجریب نکا همچنین از اعزام هفت گروه جهادی از شهرستان‌های دیگر استان به روستاهای محروم نکا خبر داد و یادآور شد: در مجموع در طول تابستان امسال ۲۲۵ نفر از بسیجیان در قالب کاروان اردوی جهادی دانشجویی و شهرستانی در مناطق هزارجریب نکا به‌کارگیری می‌شوند.

 

 

وی افزود: در این دوره از اردوی جهادی، کلاس‌های کامپیوتر، هلال‌احمر، خیاطی، قرآن، زبان، ریاضی، نقاشی در رده‌های سنین مختلف برادر و خواهر تشکیل می‌شود.

 

 

پورقربان ادامه داد: اکنون روستاهای ما از توانمندی مناسبی نسبت به دوران قبل از انقلاب برخوردارند و اعزام کاروان جهادی به مناطق روستایی نیز در واقع به دلیل داشتن روستاها و مناطقی آباد و بدون دغدغه است تا همه مردم در روستاها نیز همچون سایر نقاط در رفاه و آسایش زندگی کنند.