سعید اوحدی گفت: با توجه به اینکه ۶.۵ میلیون زائر عمره ثبت‌نام شده داریم در حال حاضر برنامه‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان جدید عمره مفرده در دستور کار نداریم.   شرق پرس: رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری که در مجتمع جهانگردی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال به دلیل اینکه ثبت‌نام […]

 

 

سعید اوحدی گفت: با توجه به اینکه ۶.۵ میلیون زائر عمره ثبت‌نام شده داریم در حال حاضر برنامه‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان جدید عمره مفرده در دستور کار نداریم.

 

شرق پرس: رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری که در مجتمع جهانگردی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال به دلیل اینکه ثبت‌نام از کاروان‌های حج تمتع چهار ماه زودتر از موعد مقرر انجام شد، آموزش‌های لازم که برای زائران پیش از اعزام در نظر گرفته شده بود، زودتر انجام گرفت.
 
وی با اشاره به رشد ۴ برابری پزشکان خانم به حج تمتع عنوان کرد: امسال ۳۰ درصد ساختمان‌هایی که سال گذشته کیفیت لازم در ارائه خدمات به زائران تمتع را نداشتند از چرخه اقامت زائران خارج شده‌اند.
 
وی ادامه داد: همچنین برخلاف افزایش ۱۰ درصدی نرخ ارز در سال جاری هیچگونه افزایشی در تعرفه‌های اعزام زائران به حج تمتع نداشتیم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: امسال ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر به حج عمره مشرف شدند که با احتساب عوامل اجرایی این رقم به ۶۴ هزار نفر می‌رسد.
 
وی تأکید کرد: در سال جاری ۲۰ درصد تعدیل در تعداد نیروهای اعزامی به حج تمتع داشتیم که با این تعدیل نیروی صورت گرفته دو کاروان به مجموع کاروان‌های حج تمتع امسال افزوده می‌شود.
 
ابطحی با اشاره به اینکه از ۱۴ شهریورماه سال جاری اعزام زائران حج تمتع آغاز خواهد شد، عنوان کرد: مدت اقامت زائران در حج تمتع امسال بین ۲۹ تا ۳۳ روز خواهد بود.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط مکه در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: در این راستا و با توجه به اینکه توسعه مسجدالحرام موجب ایجاد برخی مشکلات برای طواف زائران ویلچری شده،‌ ضروری است زائرانی که با ویلچر می‌خواهند به حج اعزام شوند، سفر خود را به تأخیر بیندازند چرا که امسال سخت‌ترین شرایط برای زائران ویلچری است.
 
وی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران سازمان حج و زیارت حفظ حقوق زائران است، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که شورای هماهنگی «بعثه» مقام معظم رهبری آن را پیگیری می‌کند، سیاست‌گذاری سهمیه‌هاست که بر این اساس و بنابر سیاست‌های اتخاذ شده نه به سمت افراط و نه به سمت تفریط خواهیم رفت بلکه در موضوع سهمیه‌ها به صورت هدفمند کار خواهیم کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای تعیین سهمیه‌ها شاخصه‌هایی تعریف شده است که پس از بررسی نسبت به تصمیم‌گیری و دادن سهمیه اعزام به بخشی از اقشار جامعه اقدام می‌شود.
 
به گزارش فارس, وی همچنین با اشاره به اینکه اعزام زائران به عتبات عالیات در ماه رمضان امسال همانند سال‌های گذشته تعطیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور عراق برخی از زائران از سفر به عتبات انصراف داده‌اند که در این راستا دستورالعمل‌هایی به استان‌ها ابلاغ شده تا نه تنها هیچگونه خسارتی از انصراف‌کنندگان دریافت نشود، بلکه اولویت آنها برای اعزام به عتبات باقی بماند.

 

/انتهای خبر