مدیر کل حج و زیارت مازندران آخرین وضعیت اعزام حجاج مازندرانی را به سفر معنوی حج تمتع تشریح کرد ...

شرق مازندران : عباس اسمعیلی گفت : امسال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از مازندران به حج تمتع اعزام شدند که با توجه به بازگشت سهمیه‌های عادی استانی حج به روال گذشته و لغو محدودیت های کرونایی افزایش بیش از سه برابری اعزام ها برای سال آینده در دستور کار است.

وی با اشاره به تعیین پنج اولویت برای تشرف زائران به حج تمتع ۱۴۰۲، گفت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع با مراجعه به سامانه سازمان حج و زیارت، اطلاعات خود را به‌روزرسانی و مدارک را تکمیل کنند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران ادامه داد: همه ودیعه‌گذاران حج تمتع باید قبل از نام‌نویسی در کاروان نسبت به مراجعه به سامانه و تکمیل اطلاعات خود و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیراین صورت امکان انتخاب کاروان و ثبت نام در آن را نخواهند داشت.

اسمعیلی با بیان اینکه استان مازندران بیش از ۵۰ هزار ودیعه‌گذار حج تمتع دارد، ادامه داد: اولویت اول، جامعه هدف مشمولان تشرف افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند که درصورت مراجعه نکردن این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

وی بیان کرد: اولویت دوم همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۲۹ هستند که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات خود و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

اسمعیلی تصریح کرد: اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ۱۳۸۶/۰۱/۳۱ و اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۳۱ هستند.

وی یادآور شد: اولویت پنجم، تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۱ به بعد به صورت روزشمار و فقط تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان است.

مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت: متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار۱۴۰۲/۱۰/۰۱ باشند و اطلاعیه تکمیلی ثبت نام از واجدان شرایط در تاریخ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

سفر هوایی زائران ایرانی به حج تمتع بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی از نیمه دوم خرداد ماه امسال با اعزام ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از سرگرفته شد.

در استان مازندران ۲۳۰ دفتر خدمات زیارتی فعال است.