مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اعزام 11 کاروان از این استان برای اعزام به حج گفت : یک‌هزار و ۴۶۰ زائر مازندرانی امسال به حج تمتع مشرف خواهند شد

شرق مازندران : عباس اسمعیلی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت : برای اعزام زائران به حج تمتع، کشور عربستان محدودیت گروه سنی در نظر گرفته است و امسال گروه سنی زیر ۶۵ سال مجاز به تشرف به مکه مکرمه و مدینه منوره هستند.

وی گفت : بعد از مجاز بودن زئران از نظر شرایط سنی، اولویت اعزام زائران از مازندران به حج تمتع در سال جاری با نام‌نویسی کنندگان سال ۱۳۸۶ و همچنین افرادی است که در سال ۱۳۹۹ مبلغ هزینه سفر خود را پرداخت کرده بودند ، اما به دلیل شرایط کرونایی اعزام نشدد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران اظهار داشت : امسال ۱۱ کاروان وظیفه اعزام زائران مازندران به حج تمتع را برعهده دارند و تمامی سفرهای هوایی حجاج استان از فرودگاه دشت ناز صورت می‌گیرد.

اسمعیلی هزینه سفر افراد واجد شرایط مازندرانی برای اعزام به حج تمتع در سال جاری را ۳۶ تا ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت که اولین کاروان حجاج استان در نیمه دوم خرداد ماه به کشور عربستان عزیمت خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز دوره‌های آموزشی مناسک حج تمتمع با حضور ۲۰ مربی در مصلاهای شهرهای مختلف استان، تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی تا نیمه اول خرداد ماه امسال ادامه دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران تزریق ۲ دز واکسن کرونا بدون توجه به نوع آن را شرط مهم برای حضور افراد واجد شرایط در کلاس‌های آموزشی حج تمتمع اعلام کرد و افزود: اما برای تشرف باید حجاج سه دز واکسن کرونا تزریق کنند که یکی از دزها می‌بایست سینوفارم یا آسترازنکا باشد.