وی با اشاره به برخی از فیلم‌های ساخته شده برای آزادگان ابراز داشت: بسیاری از مسائل زشت را در فیلم‌ها به نام آزادگان در بازداشتگا‌ه‌ها مطرح می‌کنند، شما خودتان بگویید اصلا شده است که شما در کمپی که بودید شخصی بیایید و با تمبک آنجا برقصد و ترانه و آواز بخواند که بخواهد یک ساعت آنجا بخندند و شاد باشند.

.

انتقاد رسولی جویباری از برخی فیلم های ساخته شده در مورد آزادگان / وقایع دوران اسارت در فیلم‌ها درست بیان نمی‌شودامام جمعه میاندورود با اشاره به اینکه باید از آزادگان و داشته‌های آنها به درستی استفاده شود، گفت: وقایع دوران اسارت در فیلم‌ها درست بیان نمی‌شود.

.

.
به گزارش شرق پرس، حجت‌الاسلام مجتبی رسولی جویباری در جمع آزادگان مرکز استان با تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار داشت: نقش و جایگاه قوم ایرانی در بین همه اقوام جایگاهی ممتاز است.

وی با بیان اینکه ایرانیان زمینه‌سازان ظهور امام زمان (عج) هستند، افزود: با ورود بسیاری از افراد به دین اسلام و موضع‌گیری‌های سخت مشرکان و احتمال پراکندگی مسلمانان از کنار پیامبر(ص) خداوند به رسولش وعده می‌دهد که منظور از آن افراد ایرانی‌ها هستند.

ریزش‌ها نمی‌تواند انقلاب را تهدید کند

این مسئول ادامه داد: پراکندگی افراد و ریزش آنها انسان را غصه‌دار می‌کند اما هیچ‌گاه امام و انقلاب و رهبری تنها نخواهند ماند.

رسولی با بیان اینکه چه افرادی تا امروز پای این انقلاب آمدند و رفتند، افزود: این ریزش نمی‌تواند انقلاب، امام و رهبری و اصل نظام را تهدید کند.

وی افزود: قرآن در این موارد می‌گوید غصه نخورید چرا که اگر دین برای خداست خداوند خودش می‌داند چه کند.

جامعه به خوبی توسط رهبری هدایت می‌شود

رسولی گفت: گاهی صدای تفرقه و تشتت می‌شنویم اما قرآن می‌گوید که اینها راه به جایی نمی‌برند اگر کسی با یک سخن، متن، مقاله یا میتینگ به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان است هیچ‌گاه موفق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امام به خوبی مردم را شناختند و نهضت را آغاز کردند، افزود: اکنون نیز رهبری انقلاب، خوب مردم را درک می‌کنند و به خوبی نیز جامعه را هدایت می‌کنند.

حفظ انقلاب از ایجاد آن مهم‌تر است

امام جمعه میاندورود خطاب به آزادگان ابراز داشت: با اینکه شما را اسیر و شکنجه کردند یا در دوران پهلوی افراد بسیاری را در زندان‌های مخوف شکنجه کردند اما نتیجه چه شد، دشمنان انقلاب از بین رفتند اما انقلاب همچنان پابرجا است.

رسولی با بیان اینکه کسانی که معتقد به نظام بودند تا سرحد جان پای انقلاب ایستادند، افزود: حفظ انقلاب از ایجاد آن بسیار مهم تر است.

وی ابراز داشت: اگر ما برای مدال آوران دفاع مقدس ارزش و احترام قائل باشیم بهترین مدال از آن آزادگان است چرا که شهید حکمی هستید و تمام مراحل سخت دفاع از نظام و انقلاب را طی کردید.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه آزاده تنها یک آزاده نیست، افزود: اگر قرار است درجه‌ای برای ایثارگران دفاع مقدس تشریح شود بالاترین مقام از آن شما است چرا که هم جنگ را تجربه کردید هم درد جانبازی را تحمل کردید و هم مدت‌ها زیر شلاق و شکنجه دشمن بودید.

وی با اشاره به شعارهای بسیاری که در کشور داده شده است، افزود: شما و خانواده‌های شما بزرگترین سرمایه برای کشور هستید اما باید از این سرمایه استفاده شود چرا که اگر سرمایه یک سرمایه‌دار در صندوق خانه بماند ارزش آن پایین می‌آید، باید در گردش بیایید تا ارزش آن افزون شود.

مسائل فیلم‌ها درباره آزادگان نادرست است

وی با اشاره به برخی از فیلم‌های ساخته شده برای آزادگان ابراز داشت: بسیاری از مسائل زشت را در فیلم‌ها به نام آزادگان در بازداشتگا‌ه‌ها مطرح می‌کنند، شما خودتان بگویید اصلا شده است که شما در کمپی که بودید شخصی بیایید و با تمبک آنجا برقصد و ترانه و آواز بخواند که بخواهد یک ساعت آنجا بخندند و شاد باشند.

امام جمعه سورک ادامه داد: کدامیک از شما که در جبهه بودید دیدید در خط مقدم یک عده دلقک بیایند و جمع شوند یک حرف‌هایی بزنند که عده‌ای بخندند، امروز برای نسل جوان ما فیلم درست می‌کنند و او فکر می‌کند که در جبهه و زندان بزن و برقص بوده است.

رسولی با بیان اینکه از آزادگان استفاده نشده و نمی‌شود که کار به اینجا می‌رسد، افزود: سرمایه‌های ما که شما هستید چند سال آینده زیر خاک دفن می‌شود در حالی که هیچ استفاده‌ای از آن نشده است.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه بنیاد شهید، بسیج و سپاه باید پای کار بیایند تا این سرمایه‌ها جمع‌آوری شود، افزود: تمام داشته‌های شما از دوران اسارت یک کتاب مستقل و یک واحد دانشگاهی است.

 به گزارش فارس, وی در پایان به آزادگان گفت: خاطرات خود را بنویسید و ضبط کنید تا برای نسل آینده حفظ شود و بنده امروز از همه شما خواهش می‌کنم که دست به قلم شوید.