حجت الاسلام سیدجلال موسوی تبار در جلسه شورای اداری بهشهر که در روستای زینوند برگزار شد گفت : سوخت مازوت موجب آلودگی هوای منطقه و به دنبال آن بارش باران های اسیدی می شود که بسیار خطرناک است.

 

mosavitabar78


به گزارش شرق پرس، امام جمعه زاغمرز از آنچه که استفاده بیش از حد مجاز نیروگاه شهید سلیمی نکا از سوخت مازوت نامید ، انتقاد کرد.

 

 

حجت الاسلام سیدجلال موسوی تبار در جلسه شورای اداری بهشهر که در روستای زینوند  برگزار شد گفت : سوخت مازوت موجب آلودگی هوای منطقه و به دنبال آن بارش باران های اسیدی می شود که بسیار خطرناک است.

 

وی افزود : استفاده زیادی از این سوخت نامناسب ، موجب وارد شدن خسارت زیاد به کشاورزان شده و تاثیر غیرقابل انکاری در کمیت و کیفیت تولیدات کشاورزی و باغی منطقه بر جای گذاشته است.

 

امام جمعه زاغمرز گفت : مسوولان نیروگاه نکا باید بخشی از این خسارت های جبران ناپذیر را با پرداخت غرامت جبران کنند.

 

موسوی تبار همچنین به وجود مشکلات در بعضی از روستاهای دهستان میانکاله اشاره کرد و اظهار داشت : کیفیت نامناسب آب شرب و راه دسترسی نامناسب از جمله این کمبودها است که لازم است برنامه ریزی برای برطرف کردن هر چه سریع تر آن ها انجام شود.

 

وی افزود : به رغم این که مردم این دهستان مشکلات و نارسایی های ناشی از فعالیت صنایع سنگین را تحمل می کنند ، اما عوارض ناشی از آن به شهرهای مجاور داده می شود و مردم ساکن در این منطقه از آن محرومند.

 

امام جمعه زاغمرز گفت : یکی از مشکلاتی که مردم منطقه با آن دست و پنجه نرم می کنند ، تکمیل نشدن طرح تعریض جاده بهشهر به بندر امیرآباد است که به دلیل باریک بودن و تردد فراوان ماشین های سنگین سبب تصادفات منجر به فوت می شود.

 

وی افزود : تاکنون تعداد زیادی از اهالی این منطقه بر اثر تصادف جانشان را از دست دادند اما جاده دسترسی به بهشهر همچنان نیمه تمام است./ایرنا