در حالیکه که مسئولان علت مرگ و میر پرندگان مهاجر میانکاله را پدیده طبیعی سم بوتولیسم اعلام کرده بودند، اما انتشار نامه ای منتسب به شکارچیان که رسماً اعلام میکند که با انتشار سم، پرندگان را مسموم کرده اند ابعاد جدیدی به این فاجعه محیط زیستی داد

شرق پرس :مرگ دردناک تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در شبه جزیره میانکاله در شرق مازندران، در حالی مورد توجه و تاثر همه جامعه قرار گرفت که مسئولان امر پس از مدت زمانی و بررسی نمونه های گرفته شده اعلام کردند علت این حادثه وجود سم بوتولیسم است که بصورت طبیعی در اطراف میانکاله بوجود آمد!

چند روزی از این موضوع گذشت تا انتشار یک نامه که به نظر می رسد از طرف شکارچیان شرق مازندران است، ابعاد جدید و ترسناکی را به این ماجرا داد و مشخص می کند، شکارچیان به علت سختگیری های مراجع و محیط زیست درباره فعالیت شکارچیان مجاز، اقدام به تلف کردن پرندگان با استفاده سم کرده اند!

احتمال وجود سم در میانکاله و در محل لاشه پرندگان تلف شده از همان ابتدا توسط برخی از مردم منطقه مطرح شد اما مرجع این موضوع که دامپزشکی بود اعلام کرد بررسی و نمونه‌گیری از لاشه پرندگان بیانگر وجود سم بوتولیسم به‌عنوان علت اصلی این مرگ و میرهای دسته‌جمعی بوده است.

در نامه منصوب به شکارچیان منطقه، که توسط خبرگزاری فارس منتشر شد و به پیوست این خبر آمده است؛ به صراحت گفته می شود که با وجود دارا بودن پروانه شکار، اجازه شکار توسط محیط زیست داده نشده و این یک هشدار جدی است و اگر توجه نشود تبعات بیشتری به همراه خواهد داشت!.

سئوال مهم اینست که آیا اگر صحت این موضوع تائید شود می توان از کنار این فاجعه دردناک و قتل عام هزاران پرنده آنهم بدلیل تسویه حساب شخصی به راحتی گذشت؟

البته تاکنون منابع و مراجع رسمی واکنشی به این خبر نداشته اند و باید منتظر پاسخ مسئولان محیط زیست و دامپزشکی بمانیم.

 

نامه شکارچیان منطقه در ادامه آمده است :

 

 

انتشار سم توسط شکارچیان، علت قتل عام پرندگان میانکاله ؟

انتشار سم توسط شکارچیان، علت قتل عام پرندگان میانکاله ؟ انتشار سم توسط شکارچیان، علت قتل عام پرندگان میانکاله ؟ انتشار سم توسط شکارچیان، علت قتل عام پرندگان میانکاله ؟ انتشار سم توسط شکارچیان، علت قتل عام پرندگان میانکاله ؟