رجبی با بیان اینکه مخدوش بودن شناسنامه و رای مجدد در انتخابات امکان پذیر نیست افزود : اینکه یک فرد در کجا و چه ساعتی رای داده در سامانه مشخص است
شرق پرس : رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر فردی شناسنامه خود را برای تخلف و دوبار رای دادن دستکاری یا مهر ممهور شده بر شناسامه را مخدوش کند سامانه‌های برخط آن را تشخیص می‌دهد.
او با بیان اینکه تعداد افرادی که در انتخابات رای می‌دهند لحظه به لحظه در سامانه مشخص و رصد می‌شود، گفت: اینکه یک فرد در کجا و چه ساعتی رای داده در سامانه مشخص است.
رجبی گفت: در سال‌های قبل حتی یک مورد دستکاری شناسنامه در انتخابات مازندران ثبت نشده است.
مدیرکل ثبت احوال مازندران افزود: علاوه بر نماینده فرماندار، بازرسان و گروه‌هایی از هیئت‌های اجرایی نیز در زمان رای گیری در پای صندوق‌های رای حضور دارند که در صورت مشاهده کردن شناسنامه دستکاری شده آن را بررسی می‌کنند.
او با بیان اینکه دفاتر ثبت احوال شهرستان‌ها حتی در روز انتخابات باز است، گفت: ادارات ثبت احوال در روز انتخابات نیز شناسنامه‌های افراد را به آن‌ها تحویل می‌دهند به شرطی که از قبل کار‌های آن‌ها انجام شده باشد.
مدیرکل ثبت احوال مازندران ادامه داد: وجود کارت ملی هوشمند سرعت رای گیری را افزایش میدهد، ولی داشتن آن برای رای دادن الزامی نیست.
رجبی با بیان اینکه ۸۸ درصد مازندرانی‌ها برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد ۸۴ درصد کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند و ۳۸۰ هزار نفر نیز باقی ماندند.
مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: روزانه ۱۰ هزار نفر در ۱۰۲ دفتر پیشخوان، ۳۰ اداره پست و ۳۰ اداره ثبت احوال استان برای دریافت کارت هوشمند ملی می‌توانند اقدام کنند.