منابع رسمی از رای قاطع آیت رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 خبر می دهند و مشارکت مردم حدود 50 درصد تخمین زده می شود ...

شرق پرس : برخی منابع آمار مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ را تا یک ساعت مانده به پایان رای گیری ۲۹ میلیون نفر اعلام کردند. و با توجه به اینکه واجدین شرایط رای دادن در انتخابات ۵۹ میلیون نفر اند، با آمار‌های غیر رسمی منتشر شده مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که ممکن است اعلام نتایج انتخابات با تاخیر انجام شود.

سید اسماعیل موسوی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات تا ساعت ۲ تا طول کشیده و ممکن است یکی دو ساعت دیگر هم ادامه داشته باشد، بنابراین ممکن است اعلام نتایج هم با تاخیر انجام شود. به محض تجمیع آرا، نتایج اعلام می شود.

منابع غیررسمی اعلام کردند ؛ تا لحظه درج خبر، بیش از ۱۵ میلیون نفر به رئیسی رای دادند ؛ حدود ۳ میلیون نفر محسن رضایی و حدود ۲ میلیون نفر همتی رای آورد.

با این حساب دو مرحله ای بودن انتخابات رئیس جمهوری محال است و نام آیت الله رئیسی بعنوان رئیس جمهور منتخب در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام رسمی می شود .

 

تکمیلی

 

ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان رییس جمهوری منتخب ایران انتخاب شد

 

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در نشست خبری گفت: از کل واجدین شرایط ۵۹ میلیون  و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر کل آرای ماخوذه، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات مشارکت داشتند که این مشارکت ۴۸/۸ دهم درصد است.

وزیر کشور افزود: سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام اول و از سوی مردم عزیز ما امانت‌دار دستگاه اجرایی و به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد.

رحمانی فضلی گفت: محسن رضایی میرقائد با سه میلیون ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای و عبدالناصر همتی با دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر در رتبه بعدی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ نفر در رتبه چهارم قرار گرفت و بقیه آرا به عنوان آرا باطله ماخوذه ۳ میلیون ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای است.