در جلسه بررسی صلاحیت و اخذ رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی ، رضا مراد صحرایی با 167 رای موافق بعنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شد

شرق مازندران : جلسه بررسی صلاحیت و اخذ رأی اعتماد به رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس برگزار شد.

سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در تشریح روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توضیح داد: براساس آیین نامه رئیس جمهور یک ساعت زمان برای دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دارد، اما از آنجا که تا این لحظه رئیس جمهور در صحن علنی حاضر نشده است، لاجرم از این بخش عبور می‌کنیم.

در ادامه این مطلب آنچه در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش گذشت را از نظر می گذرانید.

نمایندگان مجلس با ۱۶۷ رای موافق، ۸۶ رای مخالف ، ۱۴ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۶۹ آرای ماخوذه به صحرایی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

رضا مراد صحرایی در جزیان جلسه بررسی صلاحیت خود به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آنچه مخالفان در مورد شخص بنده گفتند، اگر صحت دارد خداوند مرا هدایت کند و اگر صحت ندارد که به فضل و رحمت او ندارد خداوند حقیقت را بر آن ها آشکار و دل و ذهنشان را نرم و مهربان کند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، افزود: اگر ایران قوی می خواهیم، اگر ایران عزیز می خواهیم، اگر اقتصاد خوب می خواهیم، اگر جامعه با صلابت و مومن می خواهیم، راهش آموزش و پرورش قوی است.

وی تاکید کرد: دغدغه نمایندگان برای داشتن آموزش و پرورش قوی را می ستایم، دغدغه همه ما عزت و سربلندی ایران عزیز است ولی حقیقت این است که حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست و به همین دلیل حال کشورمان نیز خوب نیست.