حجت‏ الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در بقعه متبرکه امامزاده قاسم(ع) روستای زید سفلی اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده، قرار شده است نخستین اعتبار سال جدید برای این امامزاده باشد.

 

 

 

حجت‏ الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در بقعه متبرکه امامزاده قاسم(ع) روستای زید سفلی اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده، قرار شده است نخستین اعتبار سال جدید برای این امامزاده باشد.

 

 

به گزارش شرق پرس، امام جمعه میاندرود با بیان اینکه امامزاده‌ها در طول تاریخ غریب و مظلوم بوده‌اند، افزود: اما بعد از انقلاب با همت مردم و مسئولان گرد و غبار از چهره امامزادگان زدوده شده و هر روز شاهد رونق بیشتر این اماکن مقدس هستیم.

 

 

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر عزم اوقاف هم برای احیای امامزاده‌ها، مساجد و موقوفات جدی شده است.

 

 

رسولی با بیان اینکه در این راستا همه مسئولان و مردم مشغول کمک هستند، افزود: کمر همت بسته شده و آستین‌ها بالا زده شده است و افراد مختلف در زمینه‌های مختلف در این مورد فعال شده‌اند.

 

 

وی آینده موقوفات کشور را روشن ارزیابی کرد و گفت: اکنون علاوه بر پیرمردها بسیاری از جوانان نیز اموال خود را وقف امامزاده‌ها کرده‌اند و این مایه مسرت است.

 

 

خطیب جمعه شهر سورک مرکز میاندرود امامزاده‌ها را ملجا و پناهگاه مردم دانست و گفت: مردم از این باب که آنها جزو نوادگان اهل بیت(ع) هستند، برای آنها احترام ویژه‌ای قائل هستند.

 

وی امامزاده‌ها را بهترین پایگاه برای هدایت مردم عنوان کرد و ابراز داشت: امامزاده‌ها پل ارتباطی قوی برای هدایت جامعه، جوانان و مردم به سمت دین و خداوند هستند.

 

 

امام جمعه میاندرود حرم امامزادگان را حرم  اهل بیت دانست و گفت: این اماکن هیچ فرقی با هم ندارند و آنچه مهم است مدفونین این اماکن هستند که همه متصل به خداوند می‌باشند.

 

 

وی به نذر و نیاز مردم در این امامزاده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: خرافات دانستن و تحجر خواندن این کارها نادرست است، چرا که امامزادگان واسطه فیض بین بنده و خداوند هستند و اگر بنا بود انسان مستقیم با خداوند سخن بگوید چرا ۱۲۴ هزار پیامبر در بین امت آمدند؟

 

 

این مسئول با تاکید بر اینکه حرم امامزادگان همانند حرم پیامبر(ص) است افزود: مساجد، تکایا، اطراف و صحن امامزاده‌ها همان حرم پیامبر(ص) و قبرستان بقیع است و هیچ تفاوتی ندارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: هر کس که دلش شکست، اگر به این حرم‌ها وارد شود و این امامزاده‌ها را واسطه قرار دهد، خداوند حرفش را خواهد شنید.

 

 

رسولی با بیان اینکه بهترین سرمایه‌ها را داریم و قدر آن را نمی‌دانیم افزود: حرم امامزاده‌ها جزو آثار معنوی است که بخشی از هویت دینی ما محسوب می‌شود و ما با ساخت آنها قصد داریم هویت اصلی خود را داشته باشیم.

 

 

وی امامزادگان را مشعل‌داران هدایت شیعه دانست و اظهار داشت: نهایت عمر یک انسان ۱۰۰ سال است، اما یک امامزاده بیش از ۶۰۰ سال است که در بین مردم حضور دارد و محور هدایت بشریت بوده است.

 

 

امام جمعه میاندرود گفت: اگر ساختمان و بقعه امامزاده‌ای تخریب شود تاثیری به حال امامزاده ندارد اما عزت و آبروی ما زیر سوال خواهد رفت پس کاری نکنیم که عزت امامزاده‌ها از بین برود.

 

 

 در این مراسم عباسعلی عباس‌زاده یکی از اهالی روستای زید سفلی اقدام به وقف ۷۰۰ متر زمین برای احداث بقعه مبارکه امامزاده قاسم کرده است./فارس