رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا از دستگیری باند 4 نفره شکارچیان گراز وحشی در نکا خبر داد و گفت: این باند اقدام به کشتار 2 راس گراز وحشی کردند و هفته گذشته 2 متخلف به جرم شکار شوکا و یک نفر به جرم شکار قرقاول دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

اعضای باند کشتار گراز وحشی در شرق مازندران شناسایی و دستگیر شدند

به گزراش شرق پرس, محمد علی طالبی از شناسایی و دستگیری باند ۴ نفره کشتار گراز وحشی در شهرستان‌های شرق مازندران خبر داد.

 

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا اعضای باند کشتار گراز وحشی در شرق مازندران شناسایی و دستگیر شدند در گفت و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: محیط زیست، طبیعت و تلاش در حفظ و نگهداری آن متعلق به همه عصرها و وظیفه همه نسل‌ها است.

 

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست برای ادامه حیات مهم‌ترین مسئله در جهان کنونی است، افزود: محیط زیست می‌تواند یکی از مهم‌ترین آیتم در تضمین زندگی سالم جامعه باشد.

 

به گفته طالبی، حفظ محیط زیست طبیعی تأثیر زیادی بر روح و روان و زندگی  انسان‌ها دارد، به طوری که هر کسی از تماشای چنین منظره‏‌های خدادادی  و زیبایی احساس آرامش و نشاط می‌کند.

 

وی از دستگیری باند ۴ نفره شکارچیان گراز وحشی در نکا خبر داد و گفت: این باند اقدام به کشتار ۲  راس گراز وحشی کردند و هفته گذشته ۲ متخلف به جرم شکار شوکا و یک نفر به جرم شکار قرقاول دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

طالبی با اشاره به در پیش بودن فصل بهار، گفت: با نزدیک شدن به فصل بهار و آغاز جفت‌یابی و لانه گزینی پرندگان و زاد و ولد پستاندارانی مانند شوکا و مرال،  از مردم و مسافران خواست از شکار و تیراندازی در حیات وحش جلوگیری کنند.

 

وی به پارک ملی هزار جریب نکا اشاره کرد و گفت: این پارک با ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت از بزرگ ترین پارک‌های کشور بوده که انواع  حیوانات نظیر پلنگ، خوک،کفتار، روباه، شغال، خرگوش، راسو، خرس، مارال، شوکا و پرندگانی نظیر قرقاول خزری، کبک، عقاب، شاهی، دلیچه و ابیا نگهداری می‌شوند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی، از میهمانان و گردشگران خواست از رهاسازی زباله در مناطق جنگلی و قطع درختان جلوگیری تا به مناطق زیست محیطی آسیبی نرسد.

 

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست گفت: همه ما نسبت به طبیعت  و حفظ منابع طبیعی و خدادادی مسئول بوده و هر فرد در جایگاه خود می‌تواند حافظ محیط زیست باشد.