سجادی گفت: کمبود بودجه سرانه، مشکلات تردد دانش آموزان، درآمد پایین روستاییان و وضع نامناسب تغذیه‌ای از جمله مشکلات مدارس شبانه‌روزی بهشهر است

اعتبارات فعلی جوابگوی مشکلات مدارس شبانه روزی شهرستان نیست

 

به گزارش شرق پرس  سجادی فرماندار بهشهر در جمع مدیران و کارشناسان  آموزش و پرورش شهرستان بهشهر اظهار داشت: براساس آنچه توسط متولیان امر آموزش و پرورش اعلام شده است؛ اعتبارات فعلی جوابگوی رفع همه مشکلات مدارس شبانه روزی در مناطق محروم نیست و امیدواریم افزایش سرانه مدارس شبانه‌روزی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی گفت: کمبود بودجه سرانه، مشکلات تردد برای دانش آموزان، درآمد پایین روستاییان و مشکلات هزینه رفت و آمد دانش آموزان، کمبود امکانات زیرساختی و وضع نامناسب تغذیه‌ای از جمله مشکلات مدارس شبانه‌روزی است که تاثیر نامطلوبی بر وضع تحصیلی و روحی و روانی دانش‌آموزان این مدارس در مناطق محروم روستایی، داشته است.

 

فرماندار بهشهر با اعلام اینکه مسئولان هزینه روزانه هر دانش آموز در مناطق محروم را ۸ هزارتومان اعلام کرده اند که با توجه به سرانه کم مدارس شبانه روزی، اعتبارات جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست.

 

سجادی گفت:‌ تلاش داریم تا با کمک اصناف و خیران برای رفع مشکل تغذیه و تایمن مایحتاج دانش آموزان در مناطق محروم و همچنین سوخت مدارس اقدام شود.

 

در این جلسه، موضوعات تامین سوخت و تغذیه مراکز شبانه روزی، ایاب و ذهاب دانش آموزان در مناطق صعب العبور، جشنواره جوان خوارزمی، المپیاد ورزشی و کاهش بی سوادی از جمله موضوعات مهمی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نسبت به رفع آنها راهکارهایی ارائه شد.

 

 

 

 

 

مهر