مدیران برخی مدارس دولتی مازندران، در این شرایط اقتصادی خانواده های دانش آموزان را ملزم به تهیه لباس فرم جدید می کنند که...

شرق مازندران محمد مبرا: در حالیکه به جهت گرانی و تورم، مشکلات اقتصادی گریبان بسیاری از خانواده ها را فشرده، درخواست های عجیب مدیران مدارس دغدغه های خانواده های دانش آموزان را بیشتر کرده است.

گزارش های مردمی نشان می دهد، مردم از شرایط حاکم بر مدارس و اصرار مدیران حتی در مدارس دولتی برای افزایش هزینه خانواده ها، گلایه دارند .

یکی از درخواست های نامعقول در شرایط اقتصادی کنونی، الزام خانواده ها برای تهیه لباس فرم جدید برای دانش آموزان است و این در حالیست که سال گذشته بدلیل شیوع کرونا و غیرحضوری بودن مدارس، لباس های فرم دانش آموزان نیز سالم و نو مانده است.

این اصرار بی مورد شائبه را بوجود می آورد که آیا بین مسئولان مدارس یا آموزش و پرورش و تولید کنندگان لباس های فرم دانش آموزان ارتباطی وجود دارد و آیا این عزیزان در چنین مسائلی ذینفع هستند که اینگونه هزینه های غیر ضروری را به خانواده ها تحمیل می کنند؟

همه اینها درحالیست که هزینه هایی مانند لوازم التحریر، سرویس مدارس و … نیز با توجه به تورم شدید، بار اضافی برای خانواده ها ایجاد کرد.

البته مسئولان ارشد نظام بارها و بارها از تریبون های مختلف اعلام کردند که باید در نظام جمهوری اسلامی ، هزینه های تحصیل را پایین آورد تا همه اقشار جامعه در شرایط عادلانه از امکان آموزش برخوردار شوند .

حال باید از مسئولان آموزش و پرورش خصوصا در استان مازندران پرسید که آیا مدیران مدارس را توجیه کرده اند که شرایط اقتصادی مردم چگونه است و آیا تبعات چنین تصمیماتی را می دانند؟

محمد مبرا – شرق مازندران