مسمومیت دانش آموزان در برخی از مدارس استان مازندران موجب نگرانی خانواده های دانش آموزان گردید, و برخی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نشانه‌هایی از جمله سوزش چشم و شکم داشتند...

شرق مازندران : چند مدتی است که بحث مسمومیت دانش‌آموزان بیشتر از اصل ماجرا نقل محافل شده است و هر از چندگاهی با خبرهای مربوط به مسمومیت مدرسه‌ای ذهن‌ها درگیر می‌شود.

فارس در اینباره نوشت؛ یکشنبه این هفته  خبر مسمومیت دانش‌آموزان دختر مدرسه قرق در ساری مطرح شد که رئیس بیمارستان امام خمینی ساری با تشریح جزئیات این مسئله گفت: در معاینات تخصصی این افراد هیچ‌کدام علائم خاصی نداشته‌اند و به طور سرپایی پس از بررسی‌های تخصصی،مرخص شدند.

روز گذشته نیز ماجرای مسمومیت دانش‌آموزی در شهرستان آمل دست به دست شد که رضا توسلی‌مقدم سرپرست بیمارستان آمل امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پزشک متخصص مسمومیت دانش‌آموزان را ویزیت کرد و با آزمایشات لازم علائمی گزارش نشده است .

و اما شهر دیگری که امروز خبر مسمومیتش در فضای مجازی پیچید در شهر بابل بود که دکتر حامد مهدی‌نژاد متخصص داخلی و فوق‌ تخصص ریه عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: تعدادی از دانش‌آموزان دختر که از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان روحانی بابل منتقل شده بودند، در صحت و سلامت کامل هستند.

وی افزود: بر اساس خود اظهاری دانش‌آموزان برخی از آنها نشانه‌هایی از جمله سوزش چشم و شکم داشتند که این موضوع سریعا مورد بررسی‌های پزشکی قرار گرفت.

رئیس کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی بابل،تصریح کرد: این دختران مورد معاینات پزشکی ـ تخصصی قرار گرفتند و دلایلی مبنی بر مسمومیت کشف نشد و پس از حدود ۱.۵ ساعت دانش‌آموزان مرخص شدند.

سمیه یکی از دانش‌آموزان مراجعه کننده به اورژانس بابل در اظهاراتی می‌گوید: از لحاظ ذهنی فضای مجازی ما را آزار می‌دهد و فکر می‌کنیم که مسموم شده‌ایم در صورتی که وقتی از سوی پزشک معاینه شدیم و آزمایش دادیم متوجه شدیم که مسمومیتی وجود ندارد و ما صرفا ترسیدیم.