درباره بی نظمی و اشتباهات فاحش در رقابت های المپیک ژاپن می توان ساعت ها بحث کرد، اما بی سر و صدا بودن این اشتباهات قطعا نشات گرفته از کار فرهنگی و رسانه ای ژاپنی هاست ...

شرق پرس – سردبیر : در جدیدترین نمونه از اشتباهات عجیب در برگزاری المپیک توکیو در کشور منظم و دقیق ژاپن که همواره توسط ایرانی ها بعنوان الگو و یک کشور توسعه یافته یاد می شود، شاهد بودیم اعلام شروع مسابقات سه گانه در حالی شلیک شد، که قایق بزرگی، بخشی از مسیر استارت را مسدود کرده بود!

یعنی حدود یک سوم شناگران نمی‌توانستند شیرجه بزنند در حالی که بقیه بخشی از مسیر را شنا کرده بودند!

البته بعد از اینکه شرکت کنندگان ، ۲۰۰ متر را شنا کردند، متوجه اشتباه برگزار کنندگان شدند و دوباره علیرغم صرف انرژی بسیار، به خط آغاز بازگشتند!.

 

اشتباهات عجیب در المپیک ژاپنی ها ! / اگر ایران بود...

 

هدف از نقل چنین موضوعی اینست که حتی کشورهای پیشرفته ای مثل ژاپن هم اشتباهات عجیب در چنین رویدادهای بزرگی دارند ولی چون سالها کار فرهنگی و رسانه ای دقیق برای ساخت چهره ای کم اشتباه از این کشور صورت گرفت، سر و صدای زیادی در فضای مجازی و حقیقی نمی بینیم و هر اشتباه، سوتی و گافی، طبیعی جلوه داده می شود.!

همه می‌دانیم بخشی از عوامل برگزاری المپیک و به طبع بخشی از اشتباهات مربوط به ژاپنی ها نیست.
همه می‌دانیم در چنین رقابت های بزرگی با آن حجم از رشته های ورزشی، بروز اشتباهات ریز و درشت طبیعی است. از طرفی باید قبول کنیم اشتباهات پشت سرهم، کم و کاستی ها و ضعف در برنامه ریزی اینقدر هم عادی و طبیعی نیست. حتی در جریان برگزاری مسابقات در همین چند روز نخست، شاهد اعتراضات برخی از کشورها ازجمله در مسئله حمل و نقل در دهکده المپیک بودیم که نشان از بی نظمی برگزارکنندگان و کشور میزبان است.

حال بیایید از خودمان بپرسیم، اگر میزبان کشور ایران بود و چنین اشتباهاتی رخ می‌داد، خود ما در فضای مجازی چطور رفتار میکردیم؟ چقدر ایران و ایرانی رو مورد مضحکه قرار می‌دادیم؟

نمونه اش همین واکسن ایرانی کرونا، که قبل از اینکه هر کسی و هر دشمنی نقدی به آن وارد کند، خود ما تخریب کردیم و گفتیم آب مقطر هست!!!

 

مسئله ساده است، ژاپن با کار فرهنگی و رسانه ای و البته عملکردهای عموماً موفقیت آمیز مدیران خود، برای مردم جهان اینگونه تعریف می شود؛ منظم، دقیق، قانونمند و بدون اشتباه!

اما ما کشور خود و مردم بافرهنگ ایران را در میان جهانیان چگونه معرفی کرده ایم؟

 

 

  • نویسنده : محمد مبرا