با امضای سه عضو شورای شهر ساری, استیضاح طالبی شهردار ساری تقدیم رئیس شورای شهر شد...

شرق مازندران : سی‌وپنجمین جلسه شورای شهر ساری عصر امروز -یکشنبه- با حضور هر ۹ عضو این نهاد برگزار شد که مهم‌ترین محور آن طرح پرسش از شهردار و تلاش تعدادی از اعضا برای به جریان انداختن استیضاح بود.

در شرایطی که یکی از دو دستور جلسه امروز شورای مرکز استان حضور شهردار ساری در صحن برای پاسخگویی به پرسش سبحان بخشی و میررحمان میرشجاعی دو عضو شورا بود، جواد طالبی در این جلسه حضور نیافت و همین موضوع میل و انگیزه مخالفان شهردار برای از سرگیری پرونده برکناری او را تقویت کرد.

اگر چه پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری اعلام کرد که شهردار برای حضور در همایش شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر که فردا -دوشنبه ۱۲ تیر- با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود امروز به تهران رفت و نتوانست در این جلسه حضور یابد ، اما سه عضو مخالف شهردار در این جلسه معتقد بودند شهردار با توجه به برگزاری همایش شهرداران در روز دوشنبه، می‌توانست امروز در صحن شورا حضور یابد و به پرسش‌های مطرح شده توسط دو عضو پاسخ دهد.

پرسش‌های دو عضو منتقد شورای شهر ساری روز ۲ تیر به شهردار ابلاغ شده بود و طبق مقررات شهردار ۱۰ روز پس از دریافت پرسش از رئیس شورای شهر فرصت داشت که برای پاسخ به این پرسش‌ها در صحن شورا حضور یابد.

رئیس شورای شهر ساری در این نشست با اعلام این که شهردار قبلا پاسخ هایش را به صورت مکتوب به شورا ارائه کرد ، گفت که به دلیل موجه بودن سفر کاری شهردار به تهران، غیبت او را نباید به حساب استنکاف گذاشت و می‌توان فرصت مجدد برای حضور شهردار و پاسخ دادن به پرسش‌های مطرح شده در نظر گرفت ، اما سه عضو منتقد شورای شهر که در ماه‌های اخیر نیز پیگیر برکناری و استیضاح شهردار ساری بودند این غیبت را استنکاف شهردار تلقی کردند و خواستار به جریان افتادن استیضاح شهردار شدند.

میررحمان میرشجاعی یکی از طراحان پرسش و منتقدان شهردار در این نشست با تشریح برخی از دلایل خود برای به جریان افتادن استیضاح شهردار گفت: این که شهردار به نمایندگان مردم در شورای شهر پاسخگو باشد کمترین حق شهروندان است. این‌که پاسخ کتبی توسط ایشان فرستاده شد مورد تایید نیست. ضمنا در چنین شرایطی هیچ جلسه‌ای مهم‌تر از جلسه شورا نیست.

به گزارش ایرنا، وی برخی از انتقادهای مطرح شده به شهرداری ساری طی ماه‌های اخیر از جمله اجرا نشدن پروژه‌های عمرانی، حضور نیافتن در صحن شورا برای پاسخ دادن به اعضای شورای شهر، ایجاد نشدن منابع درآمدی پایدار، مسکوت ماندن فعالیت‌های عمرانی شهرداری به دلیل بدهی، عقب افتادن حقوق کارکنان و چند مورد دیگر را به صورت شفاهی و همچنین با پخش یک ویدئوی هفت دقیقه‌ای از تذکرهای کتبی و شفاهی ارائه شده به شهردار در این جلسه مطرح کرد و خواستار استیضاح شهردار شد.