دکتر علیرضا دبیر با حضور در استان مازندران ضمن دیدار با استاندار و مقامات ارشد استان، نشست های مختلفی با مربیان، پیشکسوتان، ورشکاران و داوران کشتی مازندران داشت...

به گزارش شرق پرس، رئیس فدراسیون کشتی در بدو ورود به استان مازندران با همراهی دکتر رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در استانداری حضور یافت و ضمن دیدار صمیمی با استاندار، در گردهمایی فرمانداران استان که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد حضور یافت .

 

گردهمایی فرمانداران استان مازندران صبح روز چهارشنبه با حضوراحمد حسین زادگان استاندار، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، عسکری محمدیان رئیس هیات کشتی استان و دیگر مسئولان در سالن شماره یک استانداری و بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد ؛

 

علیرضا دبیر در جمع مسئولان ارشد و فرمانداران مازندران گفت  : باید از افول کشتی ورزش اول کشور و مازندران جلوگیری کنیم و اگر‌همه دست در دست هم ندهند نمی‌توانیم کشتی را نجات دهیم.

 

وی با اشاره باینکه استاندار مازندران یک مسول ورزشی و کشتی دوست است که یک ظرفیت برای ورزش اول کشور محسوب می شودافزود؛ مازندران جزو استان هایی است که باید برای کشتی آن بیشتر تلاش کرد و  در گام اول کشتی مازندران نیازمند حامی مالی است.

 

از حضور در گردهمایی ویدئو کنفرانسی فرمانداران مازندران تا نشست با جامعه کُشتی استان

 

احمدحسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در این گردهمایی ویدئوکنفرانسی گفت:  در جلسات و تفاهم نامه ها با کشورهای حاشیه خزر مصوبات ورزشی نیز وجود دارد که می توان در این حوزه با استفاده از این ظرفیت ، در کُشتی نیز ارتباطات خوبی برای تبادل دانش مربیان و ورزشکاران ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به محدودیت ها و آسیب های کرونا به ورزش گفت : کرونا اجازه فعالیت های ورزشی را نمی دهد تا بتوانیم رقابت های مختلف این رشته ورزشی را بخوبی برگزار کنیم ولی باید همه ی ما درباره ورزش اول استان مسئولیت پذیر باشیم .

 

استاندار مازندران همچنین افزود: باید فضاهای دولتی ورزشی برای بهره برداری ورزش احصاء شود و اماکن که قابلیت کمک به کُشتی را دارد در اختیار این رشته قرار گیرد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: اگر کُشتی مازندران در کشور جایگاه ویژه ای دارد باید در هیئت رئیسه فدراسیون کشتی حداقل یک عضو برای این استان در نظر بگیریم. وی گفت : سالها در فدراسیون به کُشتی این استان کم توجهی شده است و ما توقع داریم به مربیان سازنده این استان توجه ویژه شود و مربیان استان مازندران درکادر فنی تیم‌های ملی حضور داشته باشند.

 

حسین زادگان در پایان اظهار داشت : فرمانداران استان مازندران در انتظار برنامه عملیاتی فدراسیون کشتی هستند تا از ورزش کشتی حمایت  ویژه کنند.

 

نشست هم اندیشی رئیس فدراسیون کشتی و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با مربیان سازنده، داوران و پیشکسوتان کُشتی مازندران

 

 

در این نشست که سرهنگ افشار مسئول بسیج ورزشکاران استان و عسکری محمدیان رئیس هیات کشتی مازندران پیشکسوتان،نیز حضور داشتند مربیان و داوران کشتی استان دغدغه ها و مطالبات خود را در حضور دکتر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و دکتر رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مطرح کردند.

 

دکتر رنگرز در جمع مربیان، داوران و پیشکسوتان در خانه کشتی گفت :  حضور در این جمع  برایم افتخار بزرگی است و معتقدم تاکنون کار بزرگی برای مربیان سازنده انجام نشد و هرکاری بود بر حسب وظیفه و ادای دین بود.

 

 

از حضور در گردهمایی ویدئو کنفرانسی فرمانداران مازندران تا نشست با جامعه کُشتی استان

 

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، با بیان اینکه مربیان مازنی نقش بزرگی در افتخارات کشتی کشور دارند اظهار داشت؛ مازندرانی ها باید در مدیریت ورزش فدراسیون ها و در حوزه فنی بصورت ویژه دیده شوند و لذا از رئیس فدراسیون درخواست می نماییم، مازندران را متناسب با جایگاه فنی و مدیریتی ببینند.

 

دکترعلیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز در جمع مربیان، پیشکسوتان و داوران استان مازندران گفت : ساماندهی و سازماندهی مربیان کشتی در دستور کار فدراسیون کشتی قرار دارد و برای توسعه این ورزش همه باید با همکاری هم موجب ارتقای جایگاه ورزش اول کشور شویم.

 

وی تاکید کرد؛ اگر دانش مربیان مازندران ارتقا یابد کشتی ایران تا ۲۰ سال بیمه می شود و به اعتقاد بنده آموزش مربیان مسئله مهم کشتی امروز کشور است .

 

از حضور در گردهمایی ویدئو کنفرانسی فرمانداران مازندران تا نشست با جامعه کُشتی استان

 

رئیس فدراسیون با اشاره به مامورت های گسترده این فدراسیون در بخش های مختلف گفت : اولویت اول فدراسیون، کشتی آزاد و فرنگی و کسب طلای المپیک و جهانی است.

 

وی در پایان با تشکر از احساس مسئولیت سپاه و بسیج در حوزه ورزش کشور بیان داشت؛ ظرفیت سپاه و بسیج بسیار زیاد است و باید برای توسعه کشتی از این ظرفیت کمک بگیریم.

 

گفتنی است حضور رئیس فدراسیون کشتی و مدیرکل ورزش و جوانان در شهرداری ساری و دیدار با مهندس رجبی شهردار ساری یکی دیگر از برنامه های این روز بود که در این نشست، کمک شهرداری ساری به توسعه کشتی مرکز استان  از محورهای مهم مورد بحث بود.

 

عصر روز چهارشنبه نیز دیدار دکتر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با روسای هیات های کشتی شهرستان ها در محل خانه کشتی صورت گرفت که روسای هیات ها ضمن بیان دغدغه ها، مشکلات و مطالبات خود خواستار توجه ویژه فدراسیون به ظرفیت های کم نظیر کشتی مازندران شدند.