رییس جمهوری آمریکا یکشنبه شب پس از حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی سه ساله از گروه‌های مسلح ضدسوری به ویژه داعش، اکنون این گروه تروریستی را خطری برای منطقه و متحدان خاورمیانه ای کاخ سفید خوانده است.   شرق پرس: باراک اوباما در گفت‌وگو با تلویزیون سی بی اس آمریکا که یکشنبه شب […]

 

 رییس جمهوری آمریکا یکشنبه شب پس از حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی سه ساله از گروه‌های مسلح ضدسوری به ویژه داعش، اکنون این گروه تروریستی را خطری برای منطقه و متحدان خاورمیانه ای کاخ سفید خوانده است.

 

شرق پرس: باراک اوباما در گفت‌وگو با تلویزیون سی بی اس آمریکا که یکشنبه شب انجام شد، با اشاره به پیشروی گروه تروریستی داعش گفت: ایران و سوریه یک خطر متوسط و بلند مدت برای آمریکا خواهند بود اما گروه های دیگر خطر فوری تری هستند.

وی گفت: آمریکا به دنبال این نیست که هر جا گروه های افراطی سر برآورندن نیرو پیاده کند. ما باید راهبردی هدفمند تر برای جلب متحدان و تربیت نیروهای محلی داشته باشیم.

اوباما افزود: مشکل ایجاد شده توسط داعش این است که آن ها عراق را بی ثبات کرده اند و ممکن ثبات همسایگان آن به مانند اردن را تهدید کنند.

اوباما وجود یک جریان معتدل در میان اپوزیسیون سوریه را رد کرد و گفت که این ایده که اگر آمریکا از جریان معتدل در سوریه حمایت می کرد، خلا کنونی در آن کشور به وجود نمی آمد، نادرست است./ایرنا

 

/انتهای خبر