دبیر انجمن برنج ایران با انتقاد از این تصمیم گفت : واردات برنج در سالهای گذشته نیز مازاد بود و آزاد کردن واردات برنج آن هم در فصل برداشت کاملا بی‌معنا است

شرق پرس : در حالی‌که کشاورزان مازندران در تب و تاب کاشت برنج هستند خبر آزاد شدن واردات برنج در فصل برنج تمام رویای آنان را نقش بر آب کرد.

کشاورزان مازندران همه ساله با مشکلاتی دست و پنج نرم می‌کنند امسال درحالی‌که برنج‌کاران بدون غصه تنش آبی نشاها را دل زمین نشاندند آزاد شدن واردات برنج آنان را از همان آغاز کشت موجب دلسرد شدن آنها می‌شود.

درحالی خبر آزاد شدن واردات برنج آن هم در فصل برداشت شنیده می‌شود که هم برنج وارداتی از سال‌های قبل در انبارها موجود است و هم اینکه امسال به‌دلیل منابع آبی خوب بسیاری از شالیزارهایی که سال‌های گذشته به زیر کشت نرفته امسال به کشت برنج اختصاص یافته که خود موجب افزایش تولید می‌شود.

دبیر انجمن برنج ایران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آزاد کردن واردات برنج آن هم در فصل برداشت کاملا بی‌معنا بود.

جمیل علیزاده‌شایق افزود: اعلام شد از اول مرداد تا آخر آبان فصل برداشت هیچ برنجی وارد نشود که بهتر است به جای اینکه کشاورزان سرگرم مسائل فرعی شوند میزان برنج مورد نیاز کشور اعلام شود که  چه میزان برنج نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه بهتر است با تاریخ بازی نکنیم و بدانیم سر چه کسی کلاه می‌گذاریم، تصریح کرد: در سال ۹۶، یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج و سال گذشته یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج وارد شده که واردات اضافه بوده است درحالی‌که سال گذشته با توجه به واردات اضافه و همچنین تولید خوب نیازی به واردات نداریم.

دبیر انجمن برنج ایران در پایان گفت: امیدوارم این قبیل امور عمدی نباشد به این دلیل که کشاورزانی که زیر آفتاب داغ دارند کار می‌کنند ناامید می‌شوند.

به گزارش فارس، کشاورزان همواره با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند در واقع اگر زمانی مشکل نداشته باشند تعجب می‌کنند و درحال حاضر نیز واردات آن هم در زمان برداشت رمق تولید را آنان گرفته است.