شاعری با اعلام اینکه باید آب شرب شرق مازندران را از سد گلورد نکا تامین کنیم افزود؛ مشکلات موجب شد 30 میلیاردتومان اعتبار احداث این تصفیه‌خانه بلاتکلیف بماند

به گزارش شرق پرس علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با فارس درباره انتقال آب سد گلورد اظهار کرد: با افتتاح این سد امیدی بین مردم شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه ایجاد شد تا هم آب شرب و هم آب مورد نیاز بخش کشاورزی این منطقه تامین شود.

وی ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب سد گلورد به شرق استان تصویب شد و از آنجایی که نیترات آبهای زیرزمینی این منطقه بالا است و شوری آب زیرزمینی نیز در شرق استان به شدت در حال افزایش است همین امر باعث شده تا آب شرب این منطقه کمیت و کیفیت خود را از دست بدهد.

عضو خانه ملت افزود: با توجه به تهدیدات آب شرب و کشاورزی این منطقه چاره‌ای نداریم جز اینکه آب شرب شهرهای نکا، بهشهر، گلوگاه، خلیل‌شهر، رستمکلا و ۸۰ روستای مسیر را از سد گلورد تامین کنیم.

شاعری اضافه کرد: بر این اساس وزارت نیرو تصمیم گرفت ۲۵ درصد از آب سد گلورد برای مصرف شرب و ۷۵ درصد برای تامین آب کشاورزی این منطقه مورد استفاده قرار گیرد که اختلاف‌نظر بین مردم منطقه برای مکان احداث تصفیه‌خانه آب شرب باعث ایجاد نارضایتی و نگرانی استانداری و وزارت نیرو شد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان مازندران بیان کرد: بر اساس نارضایتی‌های بوجود آمده پروژه احداث تصفیه‌خانه حدود یکسال معطل مانده و در شرایطی که در تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی مشکلات عدیده داریم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این تصفیه‌خانه بلاتکلیف مانده است.

وی گفت: نظر خود را مبنی بر اتخاذ تصمیم عاقلانه، کارشناسی و عادلانه برای مکان احداث تصفیه‌خانه را به صورت شفاف اعلام کردم و منتظر اعلام نظر استانداری، وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای مازندران هستیم و قرار شد این مسئله در شورای تامین استان تصمیم‌گیری شود.