رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران گفت:با توجه به کمبود آب شرب در شهر ساری به ویژه در فصل گرما تلاش می‌شود از مجموعه تاسیسات ساخته شده حدود 500 لیتر در ثانیه آب در اختیار شهروندان ساروی قرار گیرد.

 

sadrajaee

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از اجرای طرح اضطراری آبرسانی به شهر ساری از طریق سد شهید رجایی تا پایان امسال خبر داد.

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، محمدابراهیم یخکشی اظهار کرد: با توجه به کمبود آب شرب در شهر ساری به ویژه در فصل گرما تلاش می‌شود از مجموعه تاسیسات ساخته شده حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب در اختیار شهروندان ساروی قرار گیرد.

 

وی افزود: تاکنون ۴۹ کیلومتر از خطوط انتقال آب، ۳۲ هزار متر مکعب از مخازن ذخیره و جمع آوری و ۵۸ درصد از تصفیه خانه اجرا شده و با هدف گذاری که برای اتمام این طرح انجام گرفت و در نظر داریم تا پایان سال ۹۴ مجموع طرح به بهره برداری برسد.

 

رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه در اجرای این طرح از کیفیت کار چیزی کم نگذاشتیم، افزود: این طرح هم اکنون بالغ بر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا کنون حدود ۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و امسال نیز اعتبار آن حدود ۱۸.۵ میلیارد تومان است.

 

بختیار، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی و راهبردی وزارت نیرو با بیان اینکه آبرسانی به شهرها به ویژه شهرهای بزرگ جز اولویت نخست دولت است افزود: وزارت نیرو حساسیت ویژه‌ای نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه تمام برای شهرهای بزرگ دارد به گونه‌ای که علیرغم محدودیت‌های مالی و اعتباری سعی دارد منابع مالی مورد نیاز این طرح ها را تامین کند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید به تولید داخلی خود در بخش آب اطمینان داشته باشیم، افزود: امروز به لطف خدا کشور ما در تولید تجهیزات خطوط انتقال و تصفیه خانه پیشرفت خیلی خوبی داشته و بسیاری از تجهیزات تولید شده در داخل کشور با مشابه خارجی آن قابل رقابت و برتر است.